Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal :9B

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Niets anders, dan spelen. Ik heb momenteel aantal favoriete games, die ik dagelijks speel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga vanuit niet hoger dan 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al de monitor, toetsenbord, muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een behuizing, ik wil graag een behuizing met een open zijkant(glas/plastic), maar geen idee welke moet ik kopen, graag wil ik jullie advies/voorbeeld

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga niet in 4k of 2k gamen, ik heb gewoon een Full HD monitor en die vind ik genoeg, misschien het is belangrijk om te weten als jullie er op gaan reageren.

Ga je overklokken?
Nee, maar als er moet iets in bios recht gezet worden waardoor een gezond overklok van toepaasing is - dan wel.

Wat verwacht je van ons?
Wat jullie van deze build vinden? Kan iets hier goedkoper/van betere kwaliteit zijn? Graag jullie varianten van behuizen voor deze setting.

Onder is mijn lijstje.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,95€ 105,95
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 255,05€ 255,05
1ProcessorkoelingArctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit)€ 33,90€ 33,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 109,-€ 109,-
1VoedingenSeasonic Focus GX-550€ 83,90€ 83,90
1Solid state drivesGigabyte SSD 240GB€ 35,90€ 35,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 797,70

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2020 14:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke games?

240GB is wel echt heel weinig hoor, ga voor 500GB of zelfs 1TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:45
Hoeveel zou je graag aan je case geven? Heeft deze nog plek voor een disc drive nodig? Welke kleur?
Je zal eens moeten kijken in de pricewatch en zelf wat prutsen met het budget enzo om een mooi lijstje te krijgen. In jouw geval moet je enkel er op letten dat de er plek genoeg is voor een videokaart van 23cm en dat het een ATX kast is.

Verder vind ik een 250GB SSD wel heel erg klein, 500GB is echt wel de minimum. Je moet rekenen dat deze trager worden als deze vol staan.

Voor de rest ziet je build er erg goed uit voor je budget...

[ Voor 6% gewijzigd door DenHond op 01-03-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:44

Thomg

Aww yiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:26:
Welke games?

240GB is wel echt heel weinig hoor, ga voor 500GB of zelfs 1TB.
Battlefield en CoD series, Metro Exodus, Anno 1800, Warhammer.

Heb vergeten te melden, dat deze SSD is alleen voor Windows en misschien voor 1-2 games.
Ik heb nog HDD liggen met 1TB
DenHond schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:32:
Hoeveel zou je graag aan je case geven? Heeft deze nog plek voor een disc drive nodig? Welke kleur?
Je zal eens moeten kijken in de pricewatch en zelf wat prutsen met het budget enzo om een mooi lijstje te krijgen. In jouw geval moet je enkel er op letten dat de er plek genoeg is voor een videokaart van 23cm en dat het een ATX kast is.

Verder vind ik een 250GB SSD wel heel erg klein, 500GB is echt wel de minimum. Je moet rekenen dat deze trager worden als deze vol staan.

Voor de rest ziet je build er erg goed uit voor je budget...
Ik zit over een kast te denken niet hoger dan 150 euro met stoffilters die kan ik makkelijk er uit halen en schoonmaken. Disc drive in mijn geval niet nodig.
Ja, ik zou zeker rekening mee houden met lengte van videokaart en hoogte van processorkoeling (y)
Heb nog HDD, ik wist het niet dat SSD trager wordt als die vol komt te staan, bedankt!
Bedankt voor de link! Ik ga ff zoeken en vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:14:
Ik zit over een kast te denken niet hoger dan 150 euro met stoffilters die kan ik makkelijk er uit halen en schoonmaken.
150 piek is gekkenwerk met dit budget. Als je een systeem van €2000 bij elkaar aan het harken was kan ik het begrijpen maar nu niet. Voor een behuizing houdt ik altijd zo'n beetje 7 - 8% van het budget aan. pricewatch: Metallic Gear Neo Air Zwart is een prima kast bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:20
Met de case kan je nadruk leggen op beluchting (veel fans/groot), stil (Be Quiet! series), veel aansluitmogelijkheden (USB slots). De keuze is reuze.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:45
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:14:
Heb vergeten te melden, dat deze SSD is alleen voor Windows en misschien voor 1-2 games.
Ik heb nog HDD liggen met 1TB

[...]

Ik zit over een kast te denken niet hoger dan 150 euro met stoffilters die kan ik makkelijk er uit halen en schoonmaken. Disc drive in mijn geval niet nodig.
Ik kan geen nadruk genoeg leggen op hoe aangenaam het is om al je games op een SSD te hebben staan. Ik zou dan eerder €80-90 aan een enkele SSD meer geven (bv: Crucial P1 of Crucial MX500 (ook in sata). Harde schijven zijn voor deze zaken verschrikkelijk traag de dag van vandaag (sommige games raden zelfs al een SSD als minimum aan).

Met het restbudget kan je nog steeds een goede case kopen, bv: FD Meshify C (heeft een gehard glazen paneel, stoffilters en relatief goede airflow).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs Beek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 10:02
De Trident Z is wel heel mooi ram, maar je zou beter een 1TB NVMe of SATA ssd kopen dan Trident Z ram.
Je zou voor deze build kunnen gaan.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 173,-€ 173,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 97,04€ 97,04
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G€ 269,07€ 269,07
1BehuizingenAntec NX600€ 66,50€ 66,50
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 94,99€ 94,99
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 69,90€ 69,90
1Solid state drivesGigabyte NVMe SSD 1TB€ 129,47€ 129,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,97

Hier heb je zelfs nog 100 euro over, dus je kan nog steeds voor Trident Z gaan.
En indien RGB niet uit maakt kan je ook goedkoper ram.
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Dan kan je de overige 120/100 euro uitgeven aan een betere videokaart, of processor koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Over de CPU, videokaart en het moederbord is iedereen het wel eens.

- Een koeler is puur voor de looks. De CPU koeler die bij je CPU zit is meer dan voldoende.
- Een grotere SSD is zeker nodig. Je moet ook niet vergeten dat je hoewel je misschien je games op een HDD installeert, er toch nog een boel wordt geplaatst op je SSD (Program Data bijvoorbeeld). Dus het loopt sneller vol dan je denkt. Gebruik je losse HDD maar als archief.
- Een derde mogelijke case is Fractal Design Meshify

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tijs Beek de ssd die je advisseerd is niet of nauwelijks leverbaar. de rest van NVMe ligt rond of boven de €160,-. dat is de stap naar Sata beter. oa Samsung 860QVO van €110,-

@Verwijderd Ik zou je deze voeding willen adviseren, die is beter dan de SS Focus. en ook nog geschikt voor GPU upgrade(2070S)
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

[ Voor 41% gewijzigd door Hackus op 03-03-2020 14:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1