Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Goedemiddag,

Thuis zitten na een neusoperatie is al niet leuk, maar het feit dat ik geen films kan kijken maakt het een stukje lastiger.

Ik kan geen één programma meer uitvoeren als administator, ik kan niets meer installeren. Bijgaand een foto van de melding die ik krijg, iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E4FadSwy4Ef29qJRUU7jcISe/thumb.jpg

Alvast bedankt,

Groet Robin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Hoewel thuis zitten en niets (nou ja, GoT, Netflix, Youtube, etc) kunnen doen zuigt, is er geen letterlijke brand. Ik zal "HULP NODIG, gebruikersrechter kwijt" als titel dus wat tweaken.

Ook: wat bedoel je concreet? Je kunt geen programma draaien? Dan zou ik uitgaan van malware en die SSD niet schrijven tot je meer weet.

Of wil je jezelf toegang geven. NTFS? Zoek op Take ownership. (Zie ook andere topics over geen toegang meer krijgen)

offtopic:
Liever niet dergelijke meldingen als screenshot plaatsen. Je zult het toch al hebben overgetypt om in Google en de GoT-search te zoeken dus dan is het hier ook als tekst plaatsen wel zo handig voor de mensen die met je willen meedenken. :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 01-03-2020 12:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
Ik kan alles nog, heb ook toegang tot elk bestand, alleen ik heb geen beheerrecht meer, ik kan geen één progamma als administator uitvoeren, zoals je op de afbeelding ziet is de hele knop weg.

Ik heb zelf lopen kloten in de gebruikersbeheer twee weken geleden, nu heb ik dit en geen idee hoe ik de macht weer terug krijg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01
Klinkt alsof iemand het ingebouwde Administrator account heeft uitgeschakeld.

https://answers.microsoft...24-46ad-959a-f6fe4677da02

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah nu valt het kwartje. Ondertussen verplaats ik even van CSA naar WOS.

Zie inderdaad hierboven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik wil het zekere voor het onzekere nemen, kunt u Malware Bytes downloaden en daarmee de computer scannen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Verschijnt de knop niet als je op "meer informatie" klikt? Microsoft heeft er een handje van dit soort toegangselementen heel irritant te laten verdwijnen, totdat je op een exotische link klinkt. Is bij de smartscreen met downloads ook altijd zo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
Blokker_1999 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:06:
Klinkt alsof iemand het ingebouwde Administrator account heeft uitgeschakeld.

https://answers.microsoft...24-46ad-959a-f6fe4677da02
Tot stap 10 werkt het, erna zie ik alsnog mijn administrator account niet na het opstarten, ik kan ook de Media Creation Tool niet installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
MsG schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:01:
Verschijnt de knop niet als je op "meer informatie" klikt? Microsoft heeft er een handje van dit soort toegangselementen heel irritant te laten verdwijnen, totdat je op een exotische link klinkt. Is bij de smartscreen met downloads ook altijd zo.
Helaas niet, dan staat er alleen certificaat weergeven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

MrBowser schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:26:
[...]

Tot stap 10 werkt het, erna zie ik alsnog mijn administrator account niet na het opstarten, ik kan ook de Media Creation Tool niet installeren..
Andere PC tot je beschikking? Het lijkt mij namelijk handiger om er niet te veel tijd in te steken en gewoon schoon te beginnen. Op andere PC bootable USB maken en een schone W10 erop.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:36
MrBowser schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:26:
[...]

Gezien tot stap 10 werkt kan je een andere manier proberen:
https://4sysops.com/archi...rd-the-sticky-keys-trick/

En dat dan doen vanuit je PE omgeving (er is namelijk een grote kans als je vanuit de PE omgeving die enable Administrator uitvoert dit alleen voor de betreffende PE omgeving is niet voor je huidige Windows omgeving).

TLDR:
Vanuit PE omgeving:
cd /d C:\Windows\system32
copy sethc.exe sethc.exe.bak
copy cmd.exe sethc.exe

Dan kan je vanuit het aanmeldscherm 5x op F5 SHIFT drukken (sticky keys / plaktoetsen hotkey) en daarmee command prompt (met system rechten) openen die kan alles uitvoeren.

Dan zou ik vanuit daar de rest uitvoeren uit de link van Blokker of eventueel:
net user

(kijk naar de usernames en noteer je eigen of onthoud je eigen)
net localgroup Administrators "jouw gebruikersnaam" /add

Daarna weer bij de PE omgeving de sethc meuk ongedaan maken:
cd /d C:\Windows\system32
copy sethc.exe.bak sethc.exe

Voor de rest eens met @nelizmastr in de tijd dat er nu niks gedaan is had je al een stuk of 4x Windows 10 en al je programma's opnieuw kunnen installeren.

[ Voor 1% gewijzigd door Starke op 21-03-2020 16:38 . Reden: juiste toetscombinatie ]

Pagina: 1