Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

adapter voor NAS (DS115) vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:11
Mijn vraag
Is een NAS adapter vervangbaar voor een universele adapter? Mijn huidige adapter is kwijt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
DS115

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
vervangen voor een adapter die ik nog had liggen. Voltage wijkt af vermoed ik (volgens de stikker: output 15v/300ma). NAS start wel op, maar je krijgt vreemde foutcodes, vervolgens blijft status groen/oranje knipperen en ziet hij geen schijven.
Ik heb een adapter van een ds118 getest, dan start de NAS wel correct op.
Ik zag op de site van synology dat EAN 4711174729104 bestelbaar is, maar deze gaat vanaf 30 euro. Vind ik erg prijzig voor een adaptertje.
Heeft er iemand ervaring/tips voor een vergelijkbare adapter? Volgens de NAS moet dit 12v/3a zijn.

Beste antwoord (via Stefan1987 op 01-03-2020 12:01)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
Haha, Je adapter moet 12v 3A zijn (36 watt) en je verwacht dat het werkt met 15v 0,3A (4,5 watt). Met die laatste kun je net een telefoon opladen.

Zoiets moet je dan hebben. Wel even kijken naar de polariteit, hoe de + en de - zijn aangesloten.
https://www.cheaptech.nl/...m_source=Channable.Google

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:02
Ja dat kan. Zolang je een adapter met dezelfde specificaties neemt. Al mag het Ampere ook gerust hoger zijn. Lager is niet aan te raden.

Die 15v zou het probleem niet zijn. Die 300ma wel want dat is veel te weinig om de schrijven op te laten spinnen.

Kortom gewoon een 12v 3a adapter halen.

Acties:
  • Beste antwoord

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
Haha, Je adapter moet 12v 3A zijn (36 watt) en je verwacht dat het werkt met 15v 0,3A (4,5 watt). Met die laatste kun je net een telefoon opladen.

Zoiets moet je dan hebben. Wel even kijken naar de polariteit, hoe de + en de - zijn aangesloten.
https://www.cheaptech.nl/...m_source=Channable.Google

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De originele is 36W. Die van jou is dus te licht.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 01-03-2020 11:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:11
White Feather schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:52:
Ja daar kwam ik wat laat achter 8)7

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 09:39
En neem dan misschien een andere adapter dan die White Feather gelinkt heeft. De specificaties zijn goed: 12V 3A, maar die gelinkte ziet er heel goedkoop uit, en lijkt ook helemaal geen UL of TUV certificeringen te hebben. Mogelijk werkt dat ding 10 jaar prima, mogelijk fikt na een week je huis af. Al schat ik eerlijk gezegd de kans voor daat eerste wel een stuk groter in als de kans voor dat tweede. Alles ertussen kan ook: het kan gewoon niet werken, het kan slecht zijn voor je NAS, ...; al is de kans op deze zaken weer eerder klein.

Maar ik zou toch echt een degelijk geval kopen. Een van Synology zelf (zoek eventueel op het EAN: 4711174729128) lijkt zo'n 30 euro te kosten. Als je een goedkopere vind in een degelijke zaak zal dat ook in orde zijn, maar ik heb het niet zo op onbekende Chinese adapters uit een willekeurige webshop.
Pagina: 1