Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• A_blacksoul
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 21:28
Mijn vraag

Ik heb een MSO X99 Godlike moederbord met een i7-5960X en 64 Gb memory. Eerst had ik er Windows 2016 met Hyper-V op geinstalleerd. Alles lijkt goed te gaan, installeerd en zo. Maar plots een blauw scherm. Met steeds een andere melding. de fout treedt niet zozeer op als de VM's erg zwaar belast worden of zo.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI X99 Godlike, i7-5960X 64GB memory

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, drivers van MSI vernieuwd, alle settings van het moederbord default gelaten ( hardware virtualisatie staat uiteraard wel aan.) Maar geen overclock etc. Temperatuur blijft laag. Ik heb ook een ander OS geprobeerd, een installatie van Proxmox ( virtualisatie) maar die crasht ook ( Kernel Panic not syncing.
Ik heb van intel een tool gedraaid om de cpu te testen. Deze geeft geen fout ( Passed)
Ik heb ook 2 van de 4 geheugen modules verwijderd, zomaar.

iemand enig idee hoe ik kan troubleshooten zonder alles dubbel aan te schaffen?
Ik heb er ni gewoon Windows 10 op gezet, en ik ga proberen om gewoon met win10 de computer te gebruiken ( beetje overkill)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je je BSOD-errors en memory-dumps niet gewoon aan Microsoft verstrekken onder je licentie-overeenkomst/support?

Ik vermoed overigens dat mag beginnen met je Killer-Ethernet uit te schakelen en (eigenlijk) moet vervangen voor een normale Intel Gbit-kaart. Staat je moederbord en elk afzonderlijk onderdeel eigenlijk wel op de HCL van Windows Server?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• A_blacksoul
Ik kan de memory dumps inderdaad via volume licensing voorleggen. Maar mijn ervaring is dat dit nogal veel tijd vergt. Daarnaast heb ik een vergelijkbaar probleem met een ander OS. ( Linux)
Ik denk niet dat het voorkomt op de HCL van windows server. Daardoor is de Microsoft ondersteuning misschien niet zo voor de hand liggend. Daarom zoek ik een andere weg. Netwerk kan ik inderdaad makkelijk vervangen. Bedankt.

• DOS 3.1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2021

DOS 3.1

Syntax error

... begin maar met de Bios updaten. Die beta versie lijkt me trouwens wel geschikt, die staat er al een tijdje. https://www.msi.com/Mothe.../X99A-GODLIKE-GAMING.html

Error 404½ Page found, but I won't show it to you.

• A_blacksoul
ga ik snel proberen