[Video Kaart] Cardexpert GForce 2 MX GS probleem

Pagina: 1
Acties:

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Gainward CardExpert GForce 2 MX GS.

Mijn tweede kanaal geeft af een toe een probleem. De lettertjes gaan trillen, je ziet als het ware de pixels heen een weer schuiven. Ik heb er twee iiyama monitoren op aan gesloten. Deze heb ik al eens van kanaal gewisselt en het probleem deed zich toen op de andere monitor voor.
Ook als de monitoren uit powersafe komen geeft kanaal 2 problemen. Er lopen dan over die monitor 4 strepen van boven naar onder. Deze strepen zijn ongeveer 2 pixels hoog, en het hele scherm breed. Ze zijn grijs van kleur en trillen. Als ik de in de display control panel van twinview naar geen twinview ga en gelijk weer terug zet en dan pas op oke druk zie je de schermen knipperen en is het probleem verholpen.

Ik verwacht dus niet dat het de monitoren zijn, want het gebeurd dus maar bij 1 monitor tegelijk. Het zit hem dus in kanaal twee. Nu zeg je natuurlijk gelijk, kaart stuk. Maar nu komt het mooie, die heb ik dus vannochtend omgeruild voor een nieuw exemplaar!

Er staan geen speakers naast, maar dit zou invloed moeten hebben op beide monitoren omdat ze naast elkaar staan. In het begin heb ik dit niet gehad en toen stonden ze ook naast elkaar.

Dus kan iemand mij helpen? Die trillende letters geven echt hoofdpijn!

• yodax
/\/\/\ Niemand?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Misschien storen ze elkaar op een 1 of andere manier ? , zet ze eens ver uit elkaar en zorg dat de kabels niet kris kras door elkaar zitten zeg maar

• yodax
Ik heb ze nu 30 cm uitelkaar staan. (Dit werkt voor geen meter, maar om het uit te proberen) Het heeft echter geen effect. Wel bedankt iig.

Wat misschien ook nog relevant is: het beeld is wat 'vager' geworden sinds ik die nieuwe kaart heb. Dit treed niet op bij een resolutie van 800x600.

Mijn monitoren draaien op 75 Hz, dit sinds de nieuwe nvidia drivers. Zo het helpen om naar 100 hz te gaan, ik zag het niet zo zitten een pin uit mijn kabels te knippen nl. maar wat moet dat moet.

• Carel
  • Laatst online: 16-08 23:33
gewoon pin 15 uit 1 van de monotir kabels halen, is vet easy, gewoon met een smalbek tangetje heen en weer wrikken, en hij is los ...

Verwijderd

Geaard ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

andere (oudere) drivers proberen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• yodax
charles: Geaard ?
Kan ik dit meten met een multimeter? Het stop contact ziet er wel geaard uit. Het zou overigens wel kunnen want; als de computer uitgaat staan de monitoren nog aan, dan hoor ik een 50 hz toon over de speakers heen.

• Dromer
  • Laatst online: 17:32
Ik heb ook pin 15 uit me monitorkabel gehaald..
Alle problemen opgelost..
Ik denk overigens niet dat het dat trillen enzow oplost.
Je zegt dat je het op 800x600 niet heb dus lijkt het echt een probleem van de kaart.
Geforce staan helaas niet bekend om hun super beeldkwaliteit.

• yodax
limoentje: andere (oudere) drivers proberen?
Dit slaat neem ik aan op de refresh rate?

• yodax
Dromer: Je zegt dat je het op 800x600 niet heb dus lijkt het echt een probleem van de kaart.
Geforce staan helaas niet bekend om hun super beeldkwaliteit.
Dat wist ik toen ik hem kocht, vroeger was het allemaal erg goed op 1024x786. Op hogere resoluties was het wel waardeloos hoor. Echter sinds het probleem met het trillen heb ik dit ook.

• yodax
Oke ik heb nu een geaard stopcontact. (was het niet) Het is nog steeds niet opgelost (,wel het probleem van de zoem over de speakers :) )

Ik heb even een fototje gemaakt van de setup zoals hij nu staat:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tpkroes/monitoren.jpg

Je ziet op de foto naast mijn kast een bas box staan. Deze heb ik ook al aan de andere kant gehad, dit loste echter ook niks op.

Ik probeer een foto te maken van die streep op het beeld, maar mijn Ixus wilde hem niet tonen. Ik denk dat hij een te trage sluitertijd heeft.

Ik ga zo pin 15 eruit knippen.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ik zou eerst ff met iiyama bellen voordat je dat pinnetje eruit sloopt. Misschien is het bij hen wel een bekend probleem.

• yodax
Zal ik zeker doen, goed idee!

Verwijderd

Bij mij is die pin er standaard al uit, alleen ti's geen Iiyama, maar Philips,
see the specs :)

Verwijderd

Het kan ook voorkomen dat als je de G-force teveel overklok de leters gaan veranderen (verlies aan pixels0
Probeer eens je kaart lager in te stellen.

• yodax
melanieromy:
Het kan ook voorkomen dat als je de G-force teveel overklok de leters gaan veranderen.
Ik heb nu een nieuw exemplaar, die is nog nooit overgeclockt geweest.
jasperonline:
Bij mij is die pin er standaard al uit, alleen ti's geen Iiyama, maar Philips,
see the specs :)
De pin heb ik er uit geknipt, dit lost de refresh op maar niet het rot beeld. Ik ben wel dit tegen gekomen. Echter mijn bordje staat er niet tussen. De layout is heel anders. Ik kan wel het circuit ontdekken echter volgens mij heeft Gainward dit bord laten afwijken van het reference design.

Er staat dat het dr RFI filter is die het probleem veroorzaakt. Ik heb de maker van de site geprobeerd te mailen over mijn afwijkende bord, maar de mail bounced.

Ik heb een foto van het bord, kunnen jullie misschien even kijken waar en of dit circuit op mijn bordje zit?
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tpkroes/116-1613_IMG.JPG

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat doet het removen van Pin 15 eigenlijk? en werkt het voor alle kaarten??

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• yodax
Het removen van pin 15 is om te zorgen dat de monitor niet meer plug and play is. Dit is om de 75 hz 'bug' te fixen.
Pagina: 1