CV Ketel blijft branden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds gisteren een Toon en aagesloten alleen als hij de temperatuur bereikt heeft bljft de ketel branden. Gisteren was het 28 graden in huis, Nu moet ik wel zeggen dat ik de module voor in de meterkast mis, die komt vandaag. Het vlammetje gaat keurig uit maar ketel blijft loeien. Iemand hier ervaring mee ?

Wat te doen voordat ik de monteur laat komen.

Dank,
Ray

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38
Heb je Toon op opentherm aangesloten zonder dat je ketel die module heeft? Toon praat volgens mij geen eBUS maar alleen opentherm. Of aan/uit natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er hangt een module bij de ketel boven alleen nog niet in de meterkast. Is dat wat je bedoeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt aan/uit of Opentherm.

Welk merk en type ketel heb je?
Wat heb je in Toon ingesteld staan? Aan/uit of Opentherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vaillant Ecotec Plus, het schuifje staat op aan en opentherm kan ik niet vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 07:17:
Vaillant Ecotec Plus, het schuifje staat op aan en opentherm kan ik niet vinden ?
Hier exact die ketel en ook een toon.

Je ketel moet wel een opentherm module hebben (als die na 2018 is heeft die dat al volgens mij)
Ook moet je er kastje bij je ketel plaatsen met een voedings adapter.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38
@Verwijderd Ik denk dat de oude thermostaat eBUS praatte met de ketel. Toon ondersteund dat niet. Dus je moet waarschijnlijk of een opentherm module voor je ketel in de ketel plaatsen of de ketel volgens aan/uit principe aansluiten.
Pagina: 1