Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonveldman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-09 23:30
Mijn HP Zbook Studio G3 loopt telkens op random momenten vast. Wat er gebeurd is dat het scherm bevriest, en de laptop reageert nergens meer op. Vervolgens is mijn enige optie: de laptop uitdrukken. Dit gebeurd ongeveer elk uur wel een keer.

Wat ik allemaal heb geprobeerd:
  • BIOS geüpdatet naar de nieuwste versie
  • Alle meest-recente stuurprogramma's van HP geïnstalleerd
  • Het downloaden van stuurprogramma's via Windows Update uitgeschakeld
  • De optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uitgezet bij de WiFi-adapter.
  • Snel opstarten uitgeschakeld in Windows en de BIOS
  • De optie "Harde schijf uitzetten na" in energiebeheer ingesteld op "Nooit"
  • Link State Power Management uitgeschakeld
Verder heb ik ook het HP Diagnostics UEFI uitgevoerd, deze geeft geen problemen aan, alle componenten zouden goed moeten zijn.

Ik ben momenteel even ten einde raad...

Het gaat om de HP Zbook Studio G3, productnummer T7V83ES#ABH

[ Voor 3% gewijzigd door gewoonveldman op 01-03-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt de laptop ongeveer elk uur vast ongeacht wat je doet? Of gebeurt het alleen als je een specifiek programme open hebt staan?

En misschien is dit een oplossing: https://h30434.www3.hp.co...ttery/m-p/6047631#M109951

Hier hebben ze een andere GPU driver geïnstalleerd, wat het probleem heeft opgelost. Als je een nieuwe driver installeert, zou dit ook via de website van Nvidia zelf doen en niet via een stukje HP stuurprogramma software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonveldman
De laptop hangt elk uur wel een keer vast, ongeacht wat ik doe inderdaad. Zelfs wanneer er geen programma's geopend zijn en de laptop op bureaublad staat.

De Nvidia driver heb ik inderdaad van de nvidia website, alle andere heb ik van de hp site. Heeft het zin in een oudere nvidia driver te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoonveldman schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:12:
De laptop hangt elk uur wel een keer vast, ongeacht wat ik doe inderdaad. Zelfs wanneer er geen programma's geopend zijn en de laptop op bureaublad staat.

De Nvidia driver heb ik inderdaad van de nvidia website, alle andere heb ik van de hp site. Heeft het zin in een oudere nvidia driver te installeren?
Niet geschoten is altijd mis... In hetzelfde topic wordt ook gesproken over een bepaalde USB C hub die voor BSODs zorgt. Nu heb jij geen last van BSODs, maar het zou misschien wel zo kunnen zijn dat er andere randapparatuur is die voor problemen zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@gewoonveldman Heb je de laptop goed stofvrij ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonveldman
Ik zal eens een oudere driver installeren, niet geschoten is altijd mis inderdaad. Verder heb ik alleen een muis aangesloten, verder geen randapparatuur. Maar ook zonder die muis blijft hij vastlopen.

@Hackus verder heb ik de laptop goed stofvrij, toevallig vorige week nog naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weet je zeker dat de laptop écht vast loopt, óf is het alleen het beeld wat volledig 'bevriest'? Kun je eventueel testen door te kijken of je die laptop wel kunt benaderen middels een remote desktop sessie als 't apparaat 'vast gelopen' is. (Wél eerst even aanzetten dat je Terminal sessies toe staat). Je kunt ook een 'internet radio' station op zetten. Als deze wél doorspeelt terwijl je laptop 'vast gelopen' is dan weet je eigenlijk ook al voldoende.

Vaak wil, na een update, een Graphics Driver wel eens voor érg vreemde storingen zorgen en dan lijkt 't of er niets meer werkt terwijl het eigenlijk alleen een 'grafisch' iets is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonveldman
Ik weet bijna zeker dat hij écht vastloopt, maar ik heb een internet radio aangezet om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriendomYokid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 09:18
Loopt ie in veilige modus ook vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonveldman
De laptop is zojuist weer vastgelopen, na 19 minuten (heb de stopwatch erbij gehad). Remote desktop wil niet en muziek is ook uitgegaan.

Ik ga nu eerst een ander stuurprogramma proberen voor de videokaart, mocht dat niet werken zal ik de veilige modus eens proberen.

UPDATE:
Heb nu een ouder stuurprogramma van Nvidia geprobeerd, helaas valt de laptop nog steeds uit. Ben nu aan het kijken of het in veilige modus ook gebeurd.

[ Voor 23% gewijzigd door gewoonveldman op 01-03-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Chipset drivers bijgewerkt?
SATA/STORAGE drivers bijgewerkt?
BIOS bijgewerkt? *Wylana moet beter lezen 8)7

Te veel zaken die nog niet gedaan zijn in mijn optiek.

[ Voor 11% gewijzigd door Wylana op 02-03-2020 13:16 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOS 3.1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2021

DOS 3.1

Syntax error

... misschien geheugen wat niet lekker is? Als het goed is zitten er 2 modules in? Haal er om en om 1 uit, en test of het dan wel werkt?

Error 404½ Page found, but I won't show it to you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gewoonveldman
Wylana schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:15:
Chipset drivers bijgewerkt?
SATA/STORAGE drivers bijgewerkt?
BIOS bijgewerkt? *Wylana moet beter lezen 8)7

Te veel zaken die nog niet gedaan zijn in mijn optiek.
Dat heb ik inderdaad allemaal gedaan.

Ik denk dat het probleem toch in de Nvidia kaart zit. Die heb ik gisterochtend uitgeschakeld in het BIOS, en sindsdien is hij nog niet weer vastgelopen... Maar goed, als hij zonder die Quadro wél goed werkt, dan maar zonder Quadro hoor.

Geheugen is trouwens prima, er zat 1 module van 8gb in, daarmee liep hij al vast. Toen heb ik er 2 gloednieuwe modules van 8gb in gedaan, maar helaas verhielp dat het probleem ook niet.

[ Voor 0% gewijzigd door gewoonveldman op 03-03-2020 15:28 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Als hij zonder de Quadro wel goed draait, dan grote kans dat het je videokaart is.
Ik zou dit aanmelden bij HP en hun aangeven dat er een defect met je quadro kaart is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1