Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenRave
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-07 19:59
Beste mede-tweakers,

Sinds kort ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon om mijn huidige oudje mee te vervangen. Natuurlijk heb ik zelf al rondgekeken en een aantal opties in mijn hoofd, maar aangezien er zoveel keus is kan het zomaar zo zijn dat ik een hele goede optie over het hoofd heb gezien en dat zou zonde zijn. Vandaar dit topic. Hieronder vind je mijn antwoorden op de standaard vragen zodat duidelijk is waar ik naar op zoek ben.

Ik zoek een?
Smartphone met zo'n hoog mogelijke specs voor zo min mogelijk geld.

Wat is je budget?
Om en nabij de €200,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben geen poweruser, buiten het surfen op internet, whatsappen, bellen en facebooken doe ik er niet bijzonder veel mee. Af en toe een spelletje, wat nog het meeste zal vragen van het toestel. Wel maak ik graag fotos, dus een goede camera staat hoog op de wensenlijst. Daarnaast is de accuduur ook zeker belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Aangezien ik zoek naar een budget telefoon met goede specs heb ik niet eens gezocht naar Samsung of iPhones. Een aantal modellen van Xiaomi, Honor of Huawei komen in aanmerking. Specifiek heb ik nu de Honor 9x op het oog, of de Xiaomi A3. Beide zijn met 128gb intern geheugen te krijgen, waar ik zeker voor zal gaan ipv de 64gb variant.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mis ik nog interessante merken/modellen? Of zit ik goed met die Honor bjivoorbeeld? Ik hou stiekem wel van gadgets die weinig mensen hebben, en een Honor zie je niet vaak voorbij komen. De popup camera is daarom een leuk extraatje bij het ding :P

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik heb zelf sinds 2 maanden een Cubot Quest in bezit.
Hier in Nederland een redelijk onbekende telefoon, maar volgens mij iets wat je zoekt.
Ikzelf ben uitermate tevreden over dit onverwoestbare plankje.
Prima scherm, goede (Sony) camera's, waterdicht, stofdicht, kan tegen een stootje, makkelijk de hele dag te gebruiken zonder aan de lader te hoeven hangen, Android 9, geen bloatware, makkelijk te rooten, 4 Gb werkgeheugen, 64 Gb opslaggeheugen (uitbreidbaar, ik heb een snel (goedkoop) SD kaartje bij de Action gekocht om erbij te zetten om zo tot 128 Gb te komen).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenRave
Bedankt voor je snelle reactie!

Dit is dus inderdaad zo'n optie die ik totaal over het hoofd heb gezien en er interessant uitziet. Prijsklasse is goed, accu capaciteit is goed met z'n 4.000mAh, alleen de camera lijkt op papier niet super. Al zegt het aantal megapixels niet alles natuurlijk.

Bedankt voor de tip, ik ga zeker even in dit merk duiken! Helaas op tweakers nog geen reviews over dit model, ben ik wel benieuwd naar. Zijn vast ergens te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:23
Motorola One Action

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:07
Ik tik dit vanaf een Honor 9X (vervanging van mijn Pocophone).

Tot nu toe bevalt het redelijk. De batterij valt wel een beetje tegen en er zit een scherp randje om het scherm. Het scherm zelf is voor de rest prima en de telefoon is snel genoeg voor normaal dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenRave
De Motorola voldoet op papier inderdaad ook, bedankt voor de tip. Iets mindere accu helaas, maar voor de prijs lijkt het veel telefoon voor je geld. Had zelf nooit gedacht aan dat merk, in mijn hoofd is Motorola helemaal geen speler meer op de telefoonmarkt. Zeker het overwegen waard!

Pocophone vervangen door een Honor 9x? Ik had de pocophone ook als optie maar die is qua specs (en prijs) toch een segmentje hoger? Wel interessant om te horen dat de accuduur tegenvalt, aangezien die wel belangrijk is voor me. Kun je dit concreter maken? Als in; hoe lang gaat ie mee bij gemiddeld gebruik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Al eens gekeken bij de Xiaomi Redmi Note 8 Pro? 4500mAh batterij, 64MP main + 8MP ultrawide + 2MP depth + 2MP macro aan camera's. Verder een krachtige processor en NFC +IR blaster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XenRave
Potenscia schreef op zondag 1 maart 2020 @ 00:42:
Al eens gekeken bij de Xiaomi Redmi Note 8 Pro? 4500mAh batterij, 64MP main + 8MP ultrawide + 2MP depth + 2MP macro aan camera's. Verder een krachtige processor en NFC +IR blaster.
Zeker een leuk toestel! Maar die ligt net aan de hogere kant van het budget. En als ik vanaf daar kijk, neig ik weer eerder naar de Xiaomi Mi 9T 8)7 Maar zo kun je door blijven gaan natuurlijk haha.

Edit: Heb even alle toestellen die hierboven genoemd zijn naast elkaar gelegd, en de Redmi komt dat toch het beste uit de verf voor een minimaal kostenverschil. Denk dat die dus nu op nr.1 staat :) Dank voor de tip!

[ Voor 18% gewijzigd door XenRave op 02-03-2020 13:34 ]

Pagina: 1