Mijn vraag
Beste Tweakers, deze middag wou ik mijn server gaan instellen, nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb een bootable usb met windows server 2012 gemaakt, tot zover geen probleem, maar wanneer ik een schijf/partitie wil selecteren word er geen gevonden.
Pc gerestart om te checken wat er aan de hand was.
De harde schijven worden niet gevonden door de bios.
De reden hiervan is dat er geen vhd aangemaakt is,
Nu wou ik deze "even" aanmaken in de bios, maar ik kan hier geen toegang tot krijgen wegens het volgende:
geen enkele toets van mijn bord werkt voor het laden van een os, toen ik het USB'tje gebruikte kon ik Mijn toetsenbord en muis wel gebruiken.
Graag jullie hulp hoe ik er nu voor kan zorgen dat ik een OS kan installeren op een schijf!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell poweredge t610 met 2x Xeon E5530, raid controller, Dell constellation 1 tb HDD 4 stuks (originele raid controller van Dell zelf)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle schijven gecheckt op foute clusters,
Een enkele schijf in de raid controller,
Inloggen met idrac6
Bios reset met jumper,
Bios reset met CMOS batterij,
De interne USB-poort gebruikt,
Een HDD met bestaand OS draaien vanuit de SATA poorten op het moederbord.
Mocht ik wat vergeten zijn dan hiervoor mijn excuus.
Beste Tweakers, deze middag wou ik mijn server gaan instellen, nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb een bootable usb met windows server 2012 gemaakt, tot zover geen probleem, maar wanneer ik een schijf/partitie wil selecteren word er geen gevonden.
Pc gerestart om te checken wat er aan de hand was.
De harde schijven worden niet gevonden door de bios.
De reden hiervan is dat er geen vhd aangemaakt is,
Nu wou ik deze "even" aanmaken in de bios, maar ik kan hier geen toegang tot krijgen wegens het volgende:
geen enkele toets van mijn bord werkt voor het laden van een os, toen ik het USB'tje gebruikte kon ik Mijn toetsenbord en muis wel gebruiken.
Graag jullie hulp hoe ik er nu voor kan zorgen dat ik een OS kan installeren op een schijf!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell poweredge t610 met 2x Xeon E5530, raid controller, Dell constellation 1 tb HDD 4 stuks (originele raid controller van Dell zelf)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle schijven gecheckt op foute clusters,
Een enkele schijf in de raid controller,
Inloggen met idrac6
Bios reset met jumper,
Bios reset met CMOS batterij,
De interne USB-poort gebruikt,
Een HDD met bestaand OS draaien vanuit de SATA poorten op het moederbord.
Mocht ik wat vergeten zijn dan hiervoor mijn excuus.