MacBook Pro mid 2010 batterij issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:55
Al lange tijd geleden kreeg ik problemen met het lampje in de oplader van de macbook, dat werkte sindsdien niet meer (nieuwe oplader)
Ook was de accu na al die jaren toe aan vervanging, dit heb ik toen gedaan.

Nu is het inmiddels zover dat mijn macbook de (6 maanden oude) accu niet eens meer herkent. En krijg ik hem dus alleen aan dmv netstroom.
Ook dat aanzetten onder netstroom is soms een karwei want ook daar reageert hij niet altijd op en gaat hij soms helemaal niet aan.

Mijn vraag is nu, is dit gewoon gevalletje einde verhaal of zou dit opgelost kunnen worden dmv een nieuwe Magsafe connector in mijn macbook te plaatsen. b.v. https://www.pcsupportasse...0DvAKAEAQYASABEgJ9ePD_BwE

Tot gisteren werkte hij eigenlijk perfect alleen bleef de accu op 31% staan zolang hij aan de stroom hing.
Dit heeft hij dus ook gewoon gedaan alleen sinds vanmorgen (zonder gebruik) blijkt hij ineens extra kuren te hebben gekregen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik gok, dat het een geval eind verhaal is. Er zijn nogal wat controversiële video's over de degelijkheid van de MacBook. (Ik deel de video's niet.) En dit is er één van. Geen geld meer insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Nieuwe magsafe connector gaat het waarschijnlijk niet oplossen, tenzij deze fysiek helemaal kapot is (zwart/gesmolten). Deze macbooks zijn prima te repareren, maar het is de vraag of je het geld er nog voor over hebt. Geen idee waar @F. Scaglietti het over heeft, maar de 2010 modellen zijn niet slecht.

Mocht je interesse hebben, bekijk eens wat video's over het 1-wire circuit van bijvoorbeeld Louis Rossmann op YouTube.

[ Voor 16% gewijzigd door rvanpruissen op 02-03-2020 09:15 ]