Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:28

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Ze lullen bij de bus! Te zeiken over het kloteweer!

Was het eerste wat ik van hem hoorde. Lekkere herriemuziek en lekker geschreeuw meteen grappige tekst.
Na die eerste EP werd het even stil maar Bob kwam hard terug met de LP “Knuppelhout”.
Geweldige LP met meer lekkere muziek, geweldige zang en heerlijke ironische teksten.
“Nee ’s niks”, het korste nummer van de LP kreeg een videoclip. Nog steeds één van de meest hilarische video’s die ik ken.
Songs als “Sodemieter op”, “Bruine armen”, “Ik zag je met een ander”,… ik kan ze nog steeds luidkeels meebrullen.
“Hij moet erin” gaat over…. Voetbal! Beste voetbalsong ooit. Zoals ze later ook de beste kerstsingle ooit uitbrachten “Dit jaar wil ik sneeuw”. Prompt hadden we dat jaar sneeuw. (Niet veel weliswaar maar toch)

Daarna volgenden nog een aantal top CD’s met puike nummers zoals “Ik vind je leuk” en een CD later hadden ze hun grootste hit met “Poep in je hoofd”.

Klinkt allemaal lekker banaal als je dit zo leest maar achter, onder en tussen die banale teksten kon je dieper lezen. Alhoewel sommige songs natuurlijk alleen letterlijk gewoon lol waren.
Heerlijk meebrullen wel, live.

Samen met Ruben van De Lama’s bracht hij ook nog “Gabbertje”, een Gabber-parodie, uit als Hakkûhbar.

Voor de SP schreef en zong hij ook een aantal nummers. Hij was een sociaal mens.

(Daarnaast speelde hij nog in TV-series waar ik verder niks over kan zeggen want die heb ik niet gezien.)

Vorig jaar kreeg hij de diagnose kanker. Hij besloot een afscheidstournee te maken om zijn publiek te bedankten en omdat hij het leuk vond om te doen en bovendien omdat hij het nog kon.
Nu is hij op 64 jarige leeftijd eraan overleden….

Nee, is niks….

RIP

:'(

[ Voor 97% gewijzigd door Punkrocker op 01-03-2020 11:12 . Reden: Uitgebreid ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou dan wel een fatsoenlijke topicstart bouwen, dit lijkt nergens op.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:28

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Outerspace schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:34:
[mbr]Ik zou dan wel een fatsoenlijke topicstart bouwen, dit lijkt nergens op.[/]
Excuses. Ik vond hem kort maar krachtig wel passen bij hem.

"What do you get if you multiply six by nine..."