Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanmendel
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb nu zo'n 2,5 jaar een Galaxy S8. Zeer tevreden, maar mijn batterij laat het nu toch echt afweten.. Ik moet hem minimaal 2 keer per dag opladen. Ik denk dat ik daaruit aardig kan concluderen dat mijn batterij aan zijn einde is. Verder ben ik dik tevreden over Samsung, maar hoef ik niet perse weer een Samsung.

Ik zoek een?
Nieuwe smartphone

Wat is je budget?
Ongeveer 600 euro. Iets meer of minder is niet erg

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De dagelijkse dingen. Ik maak wel veel gebruik van social media en kijk af en toe wat filmpjes. Ook vind ik de camera vrij belangrijk en hecht ik dus wel waarde aan de batterij.

Wat heb je zelf al gevonden?
Galaxy s10+ (nu in de aanbieding voor 632 bij Mediamarkt)
Xiaomi mi 10 pro (moet nog uitkomen in Europa)
Galaxy s20
eventuele OnePlus?

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het nu verstandiger om bijvoorbeeld te gaan voor een Galaxy s10+ in plaats van een s20?

Bedankt alvast voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:04
Eerste vraag, heb je de systeem optimalisatie al gedraaid uit de instellingen, dat kan je batterij verbeteren tot je een nieuwe vind.

En waarom geen S10 lite als nieuw toestel? 589 Euro in de pricewatch en betere accu:
pricewatch: Samsung Galaxy S10 Lite Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt de Mi 10 Pro op je lijstje staan, maar waarom niet kijken naar de Mi 9T Pro? Goed toestel, goeie accu, en een goeie prijs. Je vraag over S10 vs S20 valt niet te beantwoorden, dat is een persoonlijke keuze die voornamelijk afhangt van of je de nieuwe generatie de meerprijs waard gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanmendel
swhnld schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:05:
Eerste vraag, heb je de systeem optimalisatie al gedraaid uit de instellingen, dat kan je batterij verbeteren tot je een nieuwe vind.

En waarom geen S10 lite als nieuw toestel? 589 Euro in de pricewatch en betere accu:
pricewatch: Samsung Galaxy S10 Lite Blauw
De optimalisatie heb ik al gedaan inderdaad. Bedankt voor de tip!

De s10 lite verschilt nu helemaal niet veel met de s10 plus. In mijn ogen is de s10 plus qua camera etc. beter. Verbeter mij als ik het fout heb! Maar voor die paar euro heb ik dat er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom laat je niet voor 40 euro de accu vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
arjanmendel schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:42:
[...]
De s10 lite verschilt nu helemaal niet veel met de s10 plus. In mijn ogen is de s10 plus qua camera etc. beter. Verbeter mij als ik het fout heb! Maar voor die paar euro heb ik dat er wel voor over.
De Lite heeft 4500 accu, de plus 4000. De Lite is een jaar jonger dus verwacht een jaar langer updates. De Lite heeft een snellere processor. De plus inderdaad een betere algemene camera maar mist macro camera en minder goede optische stabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanmendel
Ik zie nu net dat de Huawei p30 pro ook voor een leuke prijs beschikbaar is (575 euro). Hoe zit dit met google services en updatebeleid van Huawei? Verstandige koop of toch voor de 100 euro duurdere s10 plus gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
arjanmendel schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:30:
Ik zie nu net dat de Huawei p30 pro ook voor een leuke prijs beschikbaar is (575 euro). Hoe zit dit met google services en updatebeleid van Huawei? Verstandige koop of toch voor de 100 euro duurdere s10 plus gaan?
P30 Pro heeft Android 10 upgrade gehad en krijgt tot dusverre gewoon de beveiligingsupdates, omdat toestel van voor de sancties is, zijn andere regels van toepassing, alleen nieuwe Huawei's missen de Google Diensten en Support, oude hebben dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoWeststrate
  • Laatst online: 12-09-2023
Heb zelf de p30 pro en vind het heerlijk toestel, heb aan eind van de dag nog zeker 45% batterij over en de camera is top. Heb inderdaad android 10 update gehad en krijg gewoon beveiligingsupdates. Hoop dat deze het nog lang volhoud want vind het een fijne toestel.
Pagina: 1