Meerdere website updaten (CMS)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:48

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik heb mijn eigen CMS gemaakt wat ik via een Git repo op verschillende website plaatst en update via Webhooks.
Dit werkt op zich prima maar voor de code van websites gebruik ik voor elke site een afzonderlijke Git Repp.

Het voelt een beetje als een dubbele werkwijze. Ik heb wel gekeken naar Git submodules maar het probleem van de submodules is dat je deze handmatig moet updaten. Ook afzonderlijke branches zijn geen optie.

Ik zoek eigenlik naar een betere oplossing voor het distribueren van het CMS en daarbij de mogelijkheid om het centraal te kunnen beheren / updaten.

Pura Vida

Beste antwoord (via Maverick2001 op 01-03-2020 12:58)

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Andere mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn:
- Deploy Automation, zie bv hier voor meer info https://dev.to/geshan/the...-that-fits-your-needs-3o8
- Je CMS als een dependency van een website opnemen. Ik weet niet waarin je CMS geschreven is. Maar als het PHP is dan zou je naar PHP composer kunnen kijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Maverick2001 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:33:
Ik heb mijn eigen CMS gemaakt wat ik via een Git repo op verschillende website plaatst en update via Webhooks.
Dit werkt op zich prima maar voor de code van websites gebruik ik voor elke site een afzonderlijke Git Repp.
Ik kan hier echt geen touw aan vast knopen :?
Je hebt een Git repo dat middels webhooks verschillende websites update (1e zin). En dat werkt prima (2e zin). Maar dan volgt er een 'maar' in die 2e zin en snap ik het niet meer; "voor de code van websites gebruik ik voor elke site een afzonderlijke Git Repp[sic]". Heb je nou 1 repo (1e zin) of meerdere repo's :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:43:
[...]

Ik kan hier echt geen touw aan vast knopen :?
Je hebt een Git repo dat middels webhooks verschillende websites update (1e zin). En dat werkt prima (2e zin). Maar dan volgt er een 'maar' in die 2e zin en snap ik het niet meer; "voor de code van websites gebruik ik voor elke site een afzonderlijke Git Repp[sic]". Heb je nou 1 repo (1e zin) of meerdere repo's :?
Misschien handig het idd even te verduidelijken;

Het CMS distribueer ik via 1 repo naar alle afzonderlijke websites.

Voor de overige code in de site (buiten het CMS) gebruik ik voor elke site een losse repo! Elke website heeft dus zijn eigen repo.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Maverick2001 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:46:
Het CMS distribueer ik via 1 repo naar alle afzonderlijke websites.

Voor de overige code in de site (buiten het CMS) gebruik ik voor elke site een losse repo! Elke website heeft dus zijn eigen repo.
Ok, maar hoe staat dat dan in verhouding met je vraag:
Maverick2001 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:33:
Ik zoek eigenlik naar een betere oplossing voor het distribueren van het CMS en daarbij de mogelijkheid om het centraal te kunnen beheren / updaten.
Je hébt toch 1 repo voor je CMS en die kun je toch centraal beheren / updaten dan? En anders: waarom bouw je geen update-mechanisme in je CMS?

Wat heb je zélf eigenlijk al bedacht, geprobeerd? Concurrentie al eens bekeken hoe zij 't doen? Iets gezocht? Gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 29-02-2020 15:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Ok, maar hoe staat dat dan in verhouding met je vraag:

[...]

Je hébt toch 1 repo voor je CMS en die kun je toch centraal beheren / updaten dan?
De vraag is of er een betere of handigere manier is om dit uit te voeren.
Gezien ik nu voor elke site een Webhooks aanmaak in Bitbucket en daarnaast is het aantal Webhooks per repo niet ongelimiteerd. Vandaar de vraag.
Wat heb je zélf eigenlijk al bedacht, geprobeerd? Concurrentie al eens bekeken hoe zij 't doen? Iets gezocht? Gevonden?
Het spijt me maar ik vind je reactie wel wat zuur.

Ik heb me verdiept in submodules en afzonderlijke branches.

[ Voor 20% gewijzigd door Maverick2001 op 29-02-2020 15:51 ]

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Als ik het goed begrijp heb je dus de volgende situatie:
  1. Je hebt een eigen gemaakt CMS
  2. Dit CMS bevat per website aparte en/of extra code
  3. Van de CMSa heb je een Git repo gemaakt
  4. Elke website heeft zijn eigen repob
  5. Al deze zaken moeten automatisch geüpdatet worden, momenteel gebruik je hiervoor webhooks
Moet eerlijk zeggen dat ik zo geen oplossing zie. In mijn ogen heb je namelijk voor elke website een aparte repo nodig omdat je dus extra/aangepaste codeb gebruikt. Het had wat dat betreft voor elke website een compleet andere CMS kunnen zijn, ze zijn immers niet uitwisselbaar.
Enige oplossing die ik zo kan bedenken is dus om je hoofd CMS repoc door te zetten naar de individuele repo'sd en deze vervolgens met een webhook te verbinden richting de website.

Of je moet een compleet andere oplossing bedenken met bijvoorbeeld SSH of sFTP scripts die automatisch alles wijzigen. Er zijn genoeg programma's die CLI bieden (WinSCP bijvoorbeeld).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
- Deploy Automation, zie bv hier voor meer info https://dev.to/geshan/the...-that-fits-your-needs-3o8
- Je CMS als een dependency van een website opnemen. Ik weet niet waarin je CMS geschreven is. Maar als het PHP is dan zou je naar PHP composer kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Kalentum schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:12:
Bedankt! Composer is idd een prima optie. Vanmorgen even mee getest en dit is een prima oplossing.

Pura Vida

Pagina: 1