extra accu met zonnepaneel in mercedes vito 115cdi

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:12
Hallo,

Gezien mijn eerdere topic omtrent het laagfrequent geluid probleempje wat ik heb in mijn woning ben ik op zoek naar andere uitwijkmogelijkheden. Nu was mijn idee om een extra accu gekoppeld aan de normale accu en dus dynamo in mijn vito te zetten. Evt. ook met zonnepaneel op het dak. Zodat ik daar een matras in kan leggen met elektrische deken. Ik zoek dus eigenlijk iets wat redelijk portable plug and play is, aangezien accus redelijk wat wegen en ik niet altijd een 2e accu mee wil slepen wanneer ik overdag rijd.
Ik ben niet heel erg thuis in deze materie , maar hoop dat jullie me kunnen / willen adviseren. Het hele Lfg gebeuren breekt me op en ik ben naarstig op zoek naar een uitwijkmogelijkheid om weer even bij te tanken na nachten niet geslapen te hebben. Verhuizen is geen optie.

Dit is het deken van 60watt:
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2047675.c100623.m-1

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:18
Je kunt beter investeren in een goede slaapzak. Flinke accu nodig voor die deken + omvormer.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:44
gewoon een verlengsnoer niet vele malen handiger :?

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:12
ybos schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:14:
gewoon een verlengsnoer niet vele malen handiger :?
Ik wil juist een stukkie weg rijden :-) In de zomer ook handig voor kamperen.....
slaapzak zal ik ook even naar kijken, heb wel eerder in zo'n zak gelegen maar vind het een beetje 'zwaar' en opgesloten slapen. Heb het vrij snel koud (m.n. de voeten).

[ Voor 25% gewijzigd door saken op 03-03-2020 23:15 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Cheezus

Luiaard

Voor 1 nachtje is het wel te doen:
- Neem een deken die op 12v werkt
- Neem een tractie accu die geschikt is voor diepontladen (geen standaard autoaccu)
- Een deken van 60w heeft een 40Ah accu nodig om 8 uur aan te staan. Je kan/mag een accu echter niet volledig ontladen dus neem eerder een 60Ah of 80Ah accu.

Voor langere periodes is zo'n deken gewoon niet praktisch gezien de benodigde hoeveelheid stroom, neem dan iets van een gaskachel (voor caravans) als je in je auto wil verblijven of zorg gewoon voor voldoende dikke dekens als het alleen om het slapen gaat.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je wat meer in je bus gaat slapen kan je ook een dieselkacheltje installeren.
https://nl.aliexpress.com/item/32952651430.html

Hier meer informatie daarover.
https://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8466114

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb dit al opgelost in mijn camper. inmiddels is die weer weg maar dit is vrij simpel op te lossen met een beetje lithium en omvormers.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Pagina: 1