Is dit mijn Dsl aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanZijll
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-03 23:08
Beste,

Ik ga verhuizen en heb daarbij een dsl verbinding van YouFone aangevraagd. Vandaag het modem ontvangen, en aangesloten. Nog geen verbinding, dat komt binnenkort pas als het goed is.

Ik vroeg mij af of de aansluiting die ik gebruik de juiste is. Er zijn geen andere mogelijkheden in dit huis, maar heb nog nooit zo een ISRA aansluiting gezien. Ook Google gaf geen duidelijkheid. Heeft iemand ervaring met zo een aansluiting? Naar mijn inziens is het een gewone (oude) telefoonaansluiting.

Graag jullie expertise over deze situatie.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/MXrTytb

Beste antwoord (via rens-br op 07-03-2020 08:20)

• VanZijll
Ter afsluiting van dit topic: de verbinding met het internet kwam niet tot stand op de opleverdatum. Vandaag is er een monteur langs geweest die in de straatkast aanpassingen heeft uitgevoerd, waarna de verbinding tot stand kwam. Was er zelf niet bij dus weet er het fijne niet van. Kunnen wel concluderen dat het ISRA punt in de start van dit topic de juiste is.

Wil jullie allemaal bedanken voor jullie inzichten. En hopelijk kan dit topic andere mensen duidelijkheid geven bij hun vraagstukken!

Edit: het zou inderdaad heel goed een verlenging op het originele ISRA punt kunnen zijn. Heb ernaar gezocht maar zijn nauwelijks tot geen kastjes om open te trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door VanZijll op 06-03-2020 20:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan prima het isra zijn, veel meer dan een overdracht van de kabel buiten->binnen is dat nl niet

De mijne is een jaren'70 rond model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@VanZijll Je link is niet klikbaar en het laat geen plaatje zien. Bij Imgur kun je heel goed de Share-links kopiëren en hier plakken om de afbeelding neer te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MXrTytb.jpg

En ja, als er verder niks in je woning binnenkomt en dit is de kabel van de KPN dan is dat je ISRA-punt. Mocht er in de meterkast nog iets zitten waar een meeraderige kabel binnenkomt dan is dat je ISRA-punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

sypie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:31:
@VanZijll Je link is niet klikbaar en het laat geen plaatje zien. Bij Imgur kun je heel goed de Share-links kopiëren en hier plakken om de afbeelding neer te zetten.

[Afbeelding]

En ja, als er verder niks in je woning binnenkomt en dit is de kabel van de KPN dan is dat je ISRA-punt. Mocht er in de meterkast nog iets zitten waar een meeraderige kabel binnenkomt dan is dat je ISRA-punt.
Als dit inderdaad het plaatje van @VanZijll was, dan is dit NIET het ISRA. Dit lijkt op een soort binnengeleiding en geen KPN invoerkabel. Dit zal dus waarschijnlijk een verlenging zijn vanaf het daadwerkelijke ISRA.

Ik ben KPN monteur dus ik heb wel enige mate van deskundigheid :P

--- Edit: ga eens op zoek naar één van de volgende:

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/6035iC517C1D178710F17.jpg

In oudere huizen is het vaak die rechtse, die grijze dop.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 29-02-2020 13:52 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:42

Totaalgeflipt

De enige echte

Normaliter ziet je ISRA er anders uit. Dit lijkt een aftakking.

In nieuwe woningen zit het altijd in de meterkast. In oudere woningen vaak aan de voorkant van de woning of in de kelder cq kruipluik. Vroeger bedachten ze de meest bijzondere plekken. Heb ze ook wel eens in het toilet zien zitten |:(

Zit er nergens iets in de woning zoals een van deze plaatjes?

https://www.google.com/se...ient=ms-unknown&prmd=inmv

[ Voor 21% gewijzigd door Totaalgeflipt op 29-02-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanZijll
Het huis staat in Amsterdam, dus een aftakking verwacht en hoop ik. Ik houd jullie op de hoogte, bedankt voor jullie inzichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

VanZijll schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:27:
Het huis staat in Amsterdam, dus een aftakking verwacht en hoop ik. Ik houd jullie op de hoogte, bedankt voor jullie inzichten!
Toch even kijken waar het originele punt vandaan komt. Wanneer ze het fout hebben gedaan zal er niks werken. En met beetje pech heeft iemand de kabel halverwege afgeknipt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanZijll
Bedankt @Wim-Bart, ik zal is wat luikjes open gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

VanZijll schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:54:
Bedankt @Wim-Bart, ik zal is wat luikjes open gaan trekken.
Als je nog iets vindt, laat het even weten. Ik ben de afgelopen jaren vele dingen tegen gekomen als KPN monteur dus meestal kan ik op een foto nog wel iets herkennen als zijnde een KPN invoerkabel of ISRA. Soms zie je echt rare dingen. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

VanZijll schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:27:
Waar in Amsterdam? Ik ben ook ex-KPN monteur en ook woonachtig in Amsterdam.

In Amsterdam heb ik hem ook wel eens in het trappenhuis gezien, en dan zat er niet echt een fysiek ISRA op maar meer een aftakking van de hoofdkabel met een soort van nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanZijll
@Totaalgeflipt Zuid-West, gebouwd rond 1930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Woon zelf in Oud-West, kan altijd even helpen zoeken mocht het nodig zijn ;-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• VanZijll
Ter afsluiting van dit topic: de verbinding met het internet kwam niet tot stand op de opleverdatum. Vandaag is er een monteur langs geweest die in de straatkast aanpassingen heeft uitgevoerd, waarna de verbinding tot stand kwam. Was er zelf niet bij dus weet er het fijne niet van. Kunnen wel concluderen dat het ISRA punt in de start van dit topic de juiste is.

Wil jullie allemaal bedanken voor jullie inzichten. En hopelijk kan dit topic andere mensen duidelijkheid geven bij hun vraagstukken!

Edit: het zou inderdaad heel goed een verlenging op het originele ISRA punt kunnen zijn. Heb ernaar gezocht maar zijn nauwelijks tot geen kastjes om open te trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door VanZijll op 06-03-2020 20:17 ]

Pagina: 1