Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPa-NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 10:05
Mijn vraag

Al heel wat jaren gebruik ik 2 monitoren op één Nvidia GTX 1080TI video kaart waarvan ik er één, een UHD scherm via een display port, gebruik om te gamen en de andere, een 17" full HD el cheapo via HDMI, als tweede scherm voor Teamspeak en aanverwante zaken. En dat werkt goed.

Nou heb ik sinds kort een Gigabyte Aora pro moederbord met een Intel I9 9900 er op die ook een videokaart heeft. Loont het nou om de 17" op de Intel aan te sluiten om zo de Nvidia te ontlasten? Ik kan daar zo 123 niet veel over terug vinden. De topics die ik vind gaan vrijwel uitsluitend over de kabels e.d.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Leef vandaag, morgen bestaat niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het verschil met of zonder monitor gaat echt neit merkbaar zijn. Zeker niet als je niets intensiefs doet op dat scherm, dan is het een paar MB videogeheugen dat gebruikt wordt en een paar clockticks, maar zeker met een 1080Ti echt niets dat je gaat merken.

Of merk je verschil als je je 2e monitor erafhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:55

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Volgens mij gebruikt je PC of de onboard GPU van de processor, of de videokaart. Kortom, wat je voorstelt is niet mogelijk.

Correct me if I'm wrong

[ Voor 9% gewijzigd door Flimovic op 29-02-2020 11:13 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Flimovic schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:12:
Volgens mij gebruikt je PC of de onboard GPU van de processor, of de videokaart. Kortom, wat je voorstelt is niet mogelijk.

Correct me if I'm wrong
jawel, kan prima.
Ik heb het lange tijd gedaan, ivm 2 monitoren en een tv, terwijl mijn gpu maar 2 hdmi poorten had.

Enige waar je rekening mee moest houden was dat niet alle videoplayers/games er even goed mee om konden gaan als je iets van 1 gpu scherm naar het andere gpu scherm sleepten. Maar opnieuw opstarten van dat programma op dat scherm werke alsnog goed.

Maar ik geloof niet dat je er iets mee opschiet kwa fps

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 29-02-2020 11:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d