Toon posts:

Cassette's via versterker naar Pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik heb een vraagje (ja, anders zou ik hier niet komen)
Ik heb een paar Cassette's die 'k op Cd wil zetten (eerst naar .wav en daarna naar .mp3)
Maar nu zit ik met de vraag, "hoe kan dat" want dat standaard progje in windows om iets op te nemen lukt 't niet mee dus doe ik maar een beroep op jullie.

grtz and thx,
virtual

Verwijderd

gewoon kabel amp -> pc, en dan met wavestudio oid opnemen en naar cd rossen, sim-pel :P

Verwijderd

je kan de line out van het tapedeck rechtstreeks aansluiten op een line in van je soundcard en als je dan Mediajukebox gebrukt kan je het simpeltjes op nemen als mp3 of wav en branden :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik ga het morgen direct proberen!

virtual

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
1 woord: cooledit
www.cooledit.com

Kan je lekker filteren,knippe,plakken, alles.

Verder: cass.deck idd direct op je linein pleuren, ff bij je OPNAMEregeling linein selecteren, ff volume beetje experimenteel uitzoeken, en hoppa!

Tip: Doe alles via WAV. Kost je wel wat ruimte, maar als je naar MP3 opneemt, en dat later wil bewerken, krijg je toch (kleine) verliezen ivm lossy mp3 compressie

Verwijderd

Kun je ook gelijk ruis goed mee wegfilteren en de hoge frequenties (boven 15 Khz of zo) wat opkrikken, dan klinkt het gelijk al een stuk beter..

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Op zaterdag 04 augustus 2001 10:49 schreef bartcore het volgende:
Kun je ook gelijk ruis goed mee wegfilteren en de hoge frequenties (boven 15 Khz of zo) wat opkrikken, dan klinkt het gelijk al een stuk beter..
Hmm... ik zoek nog steeds een goed programma om ruis weg te filteren, maar volgens mij bestaan die echt niet. Ik zoek er al tijden om...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Op zaterdag 04 augustus 2001 10:49 schreef bartcore het volgende:
Mm... dat kan geloof ik niet echt.. Ruis IS >15Khz, dus ruis wegfilteren en vervolgens hoge tonen versterken :?

Zie de aloude platenspeler. Die freq curve is niet voor nix krom. (Errug sterke hogetonen tijdens opnamen)

Bij afspelen worden die hoge tonen teruggedraaid naar normaal nivo (Verzwakt) en hierbij wordt de ruis OOK verzwakt.

Zelfde principe geld bij cassettedecks. (Met/Zonder dolby opnemen.)
Neem maar eens een bandje op met dolby C ofzo,
en speel m normaal af -> Veel sterkere hoge tonen.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Sound Forge met de juiste plugins :)

Neem wel ff je pinpas mee >:)

Verwijderd

Mm... dat kan geloof ik niet echt.. Ruis IS >15Khz, dus ruis wegfilteren en vervolgens hoge tonen versterken :?
In Cool Edit Pro kun je 2 verschillende filters gebruiken om ruis weg te halen:
Hiss en Noise Reduction.
In beide gevallen gaat het niet alleen om een verzwakking van een bepaald spectrum maar om verzwakking van een bepaald stukje "geluid". Werkt best goed als je het niet overdrijft.
Pagina: 1