beelformaat A901HT

Pagina: 1
Acties:

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
Ik ben in het bezit van de iiyama A901HT. Aangezien mijn monitor enkele meters van mijn PC af staat heb ik hier een BNC kabel tussen zitten. Het beeld is nu na het aanzetten van mijn monitor groter dan op de monitor past, na enkele minuten trekt dit bij en heeft het beeld weer een goed formaat. Tevens trekt het beeld een beetje krom in verticale richting, de hoekpunten staan dus hoger dan het midden van het beeld.

Heeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand hoe dit op te lossen?
hartelijk dank!

Vertalen.nu

Verwijderd

Tja die van mij heeft ook zen kuren....iiyama is blijkbaar niet zo geweldig als iedereen wel niet beweert.
Bij mij moet ik em ook 3 kwartier aan hebben staan wil ie einndelijk es netjes binnen de lijntjes passen.
Volgende keer maar een ander merk?
Ik weet het ook nie...ze noemen hem wel PRO maar verticaal kan je nieteens bolling enzo instellen (of bijstellen hoe je wilt)......triest hoor.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Hmmm, nergens problemen mee! Misschien eens proberen met een andere kabel, geen BNC?
Of ligt het niet aan je videokaart?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 22:59
Mijn Iiyama 22-inch heeft ook een half uurtje nodig om op temperatuur te komen. Voor die tijd is het beeld inderdaad te groot en lijkt het ook alsof de helderheid te hoog staat.

Overigens is dit volgens mij redelijk normaal. In monitortests worden monitors ook altijd getest als ze 'warm gedraaid' zijn. Misschien dat sommige merken hier meer last van hebben dan andere.

Overigens programmeer ik tegenwoordig in m'n BIOS wanneer m'n PC aan moet gaan. De monitor laat ik dan op standby staan, zodat 'ie al opgewarmd is als ik thuis kom :-)

Ik zoek alleen nog een progje om die opstarttijd in m'n BIOS vanuit DOS of Windows in te stellen, zodat ik niet telkens de BIOS-setup in hoef.