Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Heb een thuisbatterij gekocht, het is een DIY model uit china met een inverter.

Nu wil ik dat bij een stroomstoring de kant van het net automatisch wordt afgesloten (ik zat te denken aan een lastscheider). Zodat de batterij niet het net gaat voeden.

Als er weer stroom gaat lopen via het net dan moet deze weer aan worden gezet.

Wie kent een manier om dit te realiseren? https://1drv.ms/u/s!AjX_DegYHV5fhJd1Q7AtUEAyW5d3Mw?e=B52nYd

[ Voor 9% gewijzigd door Vaevictis_ op 28-02-2020 20:56 ]

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
Als het goed is kan hij sowieso niet in eilandbedrijf werken. En als ie dat wel kan, mag ie in Nederland niet zomaar aan het net gekoppeld worden.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
hesselbeertje schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:56:
Als het goed is kan hij sowieso niet in eilandbedrijf werken. En als ie dat wel kan, mag ie in Nederland niet zomaar aan het net gekoppeld worden.
Dat was mijn idee ook, zou toch standaard moeten zijn? Kan er niets over vinden in de handleiding.

Soltaro SOL-10KW-3P Hybrid Inverter

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
In de documentatie die ik zo vind van Soltaro, hebben ze Islanding Protection. Maar die inverters zien er iets anders uit dan jouw plaatje...

[ Voor 158% gewijzigd door hesselbeertje op 28-02-2020 21:04 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 21:02
Oeps, verkeerde topic.

[ Voor 126% gewijzigd door tonschong op 28-02-2020 21:50 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 10:40

Illusion

(the art of)

Vaevictis_ schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:54:

Nu wil ik dat bij een stroomstoring de kant van het net automatisch wordt afgesloten (ik zat te denken aan een lastscheider). Zodat de batterij niet het net gaat voeden.

Wie kent een manier om dit te realiseren? https://1drv.ms/u/s!AjX_DegYHV5fhJd1Q7AtUEAyW5d3Mw?e=B52nYd
De beste manier is om gewoon de handleiding te volgen die je zelf post:
11= aansluiting op het net
9= aansluiting belangrijke verbruikers. (Die gaan dus áltijd door dit ding heen.)

Als het net uitvalt, schakelt hij het net af, en blijft de verbruikers op 9 voeden als ware het een ups.

Elke andere oplossing die je verzint gaat niet werken, omdat je dan (bij terugkomst net) je eiland aan het net moet synchroniseren, en daarvoor is intelligentie nodig die er niet in zit.(omdat het toch niet mag)

Of het verstandig is om dit soort vermogenselectronica zelf uit china te halen is een andere vraag.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:28
Waarom denk je dat de batterij het net gaat voeden? Een true hybrid inverter zal dit niet doen.
Ook zou ik redelijk voorzichtig zijn met het installeren, immers staat in de handleiding al gird ipv grid en is dit ding wel goedgekeurd als opwekeenheid? Je vraag ombouwen naar een extra island protection lijkt me dan beter, hiervoor kun je bijvoorbeeld een 100A Omron DIN rail relais gebruiken na je hoofdschakelaar.
hesselbeertje schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:01:
In de documentatie die ik zo vind van Soltaro, hebben ze Islanding Protection. Maar die inverters zien er iets anders uit dan jouw plaatje...
Misschien een chinese kopie van de echte Australische Soltaro.

[ Voor 28% gewijzigd door Jim423 op 29-02-2020 15:08 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die Chinese zooi in je huis ophangen is echt levensgevaarlijk.
Zorg dat als dat ding in brand vliegt, niet je hele huis ook affikt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:21

StarWing

Huh ?!?

Volgens mij heb je een ATS nodig:
https://www.google.com/se...automatic+transfer+switch

Page intentionally left blank.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 16:25
Vaevictis_ schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:54:

Omvormers die dat kunnen/mogen hebben de afschakeling ingebouwd zitten. Zie bijvoorbeeld de modellen van Victron Energy. Dat is geen functionaliteit die je zelf in elkaar wilt flansen omdat het levensgevaarlijk kan zijn als er iets fout gaat.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1