Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chrome crasht steeds bij uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Ik heb een dell latitude e5540. Er zit 6gb ram geheugen in.
Maar als ik een bestand van 40gb wil uploaden naar men cloud, krijg ik bij 30% al een crash.
Nu ben ik het met Firefox aan het doen maar als ik naar taakbeheer ga staat er bij processor 40%, en bij geheugen 90% (Firefox staat nu op 4900mb) het slorpt dus al het ram geheugen op. En het gaat dus ook niet lang meer duren voor er weer een crash komt denk ik.
Wat kan of moet ik nu doen?

• Florianh13
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-04-2020
je kunt het miss proberen met een andere browser.

• Cyberdemon
Dat heeft geholpen. Maar gaat wel nog altijd enorm traag. Al 4u over een bestand van 37gb.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uploaden naar "jouw cloud"? Waar is dat dan? Is dat ergens op internet? Zo ja, wat is je theoretische upload-snelheid?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cyberdemon
Ja. Een cloud. Mega.nz. Mijn uploadsnelheid is 4mb/s. Maar ik haal alleen in het begin niet meer dan 3mb. Gebruik wel wifi. Volgende week nieuwe router en met kabel werken. Hopelijk helpt dit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Cyberdemon schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:00:
Dat heeft geholpen. Maar gaat wel nog altijd enorm traag. Al 4u over een bestand van 37gb.
Uhm, 37GB is flink veel om te uploaden, dus daar 4 uur over doen is totaal niet gek. Naar welke cloud upload je, en wat is normaal gesproken je uploadsnelheid (kan je testen via bijvoorbeeld Speedtest.net).
Cyberdemon schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:03:
Ja. Een cloud. Mega.nz. Mijn uploadsnelheid is 4mb/s. Maar ik haal alleen in het begin niet meer dan 3mb. Gebruik wel wifi. Volgende week nieuwe router en met kabel werken. Hopelijk helpt dit.
Zelfs al haal je 4 MB (niet mb) per seconde, dan kan je nog steeds maar zo'n ~14GB per uur uploaden. Dus een bestand van 37GB zou alsnog meer dan 2,5 uur duren.

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 28-02-2020 21:05 ]

The devil is in the details.

• Cyberdemon
Hahn schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:03:
[...]

Uhm, 37GB is flink veel om te uploaden, dus daar 4 uur over doen is totaal niet gek. Naar welke cloud upload je, en wat is normaal gesproken je uploadsnelheid (kan je testen via bijvoorbeeld Speedtest.net).
Daar ben ik me van bewust.
Nog 1270gb te gaan 🙁
Is er geen andere oplossing?
Ik heb een cloud genomen omdat als er iets met de externe schijf is dan heb ik online nog een backup

• MAX3400

MAX3400

Cyberdemon schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:06:
[...]

Nog 1270gb te gaan 🙁
Ik heb een cloud genomen omdat als er iets met de externe schijf is dan heb ik online nog een backup
Niemand heeft 1270GB aan "interessante data". Heb je dat wel, dan moet je naar Microsoft of Amazon; kan je gewoon je HDD inleveren de eerste keer.

Selectief uitzoeken van data is slimmer; al heb je 20 huizen, 9 levensverzekeringen, 14 alimentaties etc. etc. etc., dan is al je papierwerk bij elkaar nog geen 1GB aan high-res PDF's.

• Hahn
Cyberdemon schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:06:
[...]

Nog 1270gb te gaan 🙁
Sneller internet nemen. Meer kan je niet doen, als je het zelf wilt uploaden.

En verder wil je cloud meestal zo gebruiken dat het uploadt wanneer het uitkomt, in de achtergrond. Want om die 1270GB (niet gb...) te uploaden ben je toch al snel weer 100+ uur verder ;)

• Cyberdemon
Zeker wel interessante files. Zijn allemaal games. Hoe bedoel je schijf inleveren?
Hoe doen andere dit dan, die games uploaden naar een cloud?

Edit; veel games komen van mega. Dus vraag ik mij af hoe zij dit hebben gedaan. Maar hebben ze in Amerika niet ultrasnelle providers? In België zijn er maar een klein handje vol providers

[ Voor 40% gewijzigd door Cyberdemon op 28-02-2020 21:12 ]

• Hahn
Cyberdemon schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:10:
Zeker wel interessante files. Zijn allemaal games. Hoe bedoel je schijf inleveren?
Games uploaden :? Wat upload je dan precies? Hele installaties van games? Dat lijkt me totaal niet nuttig eigenlijk.

En heel veel GB aan data willen backuppen lijkt me niet heel gek, bijvoorbeeld foto's of video's. Maar die upload je meestal niet allemaal in 1 keer.

• MAX3400

MAX3400

Waarom zou je games uploaden naar de cloud? Je hebt ze toch gewoon op DVD/CD/Bluray? Of je kan ze installeren via Steam / Battle.net / Stadia / whatever?

Hoe bedoel ik schijf inleveren? Lees maar eens bij Microsoft Azure bijvoorbeeld hoe je data kan aanleveren; je kan letterlijk je harde schijf opsturen en zij zetten die data dan in jouw "cloud omgeving". Kost je wel iets meer dan dan "stomme" mega.nz maar ja...

Ik zou me trouwens meer zorgen maken over de langdurigheid van Mega; de eigenaar is al eerder eens opgepakt en heeft zijn toenmalige diensten acuut opgezegd. Ben je toch mooi ineens al je data kwijt.
Edit; veel games komen van mega. Dus vraag ik mij af hoe zij dit hebben gedaan. Maar hebben ze in Amerika niet ultrasnelle providers? In België zijn er maar een klein handje vol providers
Games komen niet van Mega; dat is dus eenvoudigweg "illegale kopieen".

En afhankelijk waar je woont, kan je in West-Europa "gewoon" tot 128MB/s upload afnemen als particulier. Is een hele DVD (4.7GB ISO) dus slechts 45 seconden werk om te versturen via internet.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 28-02-2020 21:16 ]

• Cyberdemon
Ik ga niet te veel in detail treden, het laatste wat ik hier wil is een ban, laat ons zeggen dat ik game consoles heb die wat meer kunnen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

• Cyberdemon
MAX3400 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:14:
[...]

Waarom zou je games uploaden naar de cloud? Je hebt ze toch gewoon op DVD/CD/Bluray? Of je kan ze installeren via Steam / Battle.net / Stadia / whatever?

Hoe bedoel ik schijf inleveren? Lees maar eens bij Microsoft Azure bijvoorbeeld hoe je data kan aanleveren; je kan letterlijk je harde schijf opsturen en zij zetten die data dan in jouw "cloud omgeving". Kost je wel iets meer dan dan "stomme" mega.nz maar ja...

Ik zou me trouwens meer zorgen maken over de langdurigheid van Mega; de eigenaar is al eerder eens opgepakt en heeft zijn toenmalige diensten acuut opgezegd. Ben je toch mooi ineens al je data kwijt.

[...]

Games komen niet van Mega; dat is dus eenvoudigweg "illegale kopieen".

En afhankelijk waar je woont, kan je in West-Europa "gewoon" tot 128MB/s upload afnemen als particulier. Is een hele DVD (4.7GB ISO) dus slechts 45 seconden werk om te versturen via internet.
De eigenaar van mega is dezelfde als van mega upload, weet ik. Maar de kans dat hun servers in beslag genomen worden is nihil. Want alles is gecodeerd. Als je je wachtwoord en recovery sleutel kwijt bent, kunnen zij niets meer doen. Althans, dat is wat ik gelezen heb over mega.

• Cyberdemon
Ik weet dat er veel tegenhangers zijn in het onderwerp waarover hier niet mag over gesproken worden, maar ieder zijn mening. Toch?

@MAX3400

Ik ken geen andere providers buiten de grootste. Zijn er die? Ik woon in België en ken alleen proximus en Telenet.

• Cyberdemon
Om toch even daar mijn mening over te geven, ik vind dat ontwikkelaars en de tech giganten genoeg hebben verdient aan de consoles/games. De next gen komt er binnenkort aan, dus maken ze geen groot verlies meer. Ik heb trouwens ook veel retail games.
Maar goed, ik wou gewoon even mijn mening geven.

• Cyberdemon
Volgens mij heb ik een gevoelige snaar geraakt 😐

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Zeker. Illegaal, dus klaar hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.