Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvisdehamster
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-08 09:18
Mijn vraag
Ik zoek een nieuwe camera om me wat meer te verdiepen in fotografie. De camera moet mee op lange wandelingen, een cameratas meenemen is geen probleem. Wisselen met lenzen heb ik niet veel zin in, daarom lijkt een bridge camera een goede keus op het eerste zicht. Ik fotografeer graag landschappen, steden en natuur. De zoom op mijn huidige camera x30 vind ik erg prettig en wil hier niet zoveel op inleveren.
Ik heb 1000 te besteden maximum, inclusief alle bijkomstigheden. Ik draag een bril en wil dan ook een model met liefst een zacht kussentje op de zoeker zodat ik geen krassen krijg op mijn bril. Hoewel ik waarschijnlijk meestal het scherm ga gebruiken, deze moet dan ook goed te lezen zijn in zonnige omstandigheden

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik nu al 5 jaar een sony dsc hx50, op een mooie dag is er niets mee aan te vangen daar het scherm niet afleesbaar is. Als het goed afleesbaar is is er minder licht...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Panasonic lumix fz serie, de 300 spreekt me aan omdat deze weathersealed is.
Sony rx serie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Lumix FZ1000 met flink grotere sensor dan de 300 (1" om 1/2,33"), lijkt me een betere keus. Kost iets minder dan 500€.
De FZ1000 is een vrij grote en zware camera, maar de Sony RX10-serie is nog groter en zwaarder. Daarmee vergeleken is een moderne systeemcamera klein.

[ Voor 38% gewijzigd door Vanoverdegrens op 28-02-2020 19:58 ]