Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Mijn vraag
Ik heb sinds meerdere jaren een HP ProBook 470 G2 (N0Z09EA) en die bevalt uitstekend. Sinds vorige week vertoont hij ineens kuren met het opstarten. Sinds vandaag start hij helemaal niet op.

Eerst wilde de laptop alleen aan wanneer de accu en stroom even uit/af zijn geweest. Dan start hij normaal op en tijdens het gebruiken geen enkel probleem.

Sinds vandaag start de PC met geen mogelijkheid meer op. Als de accu en stroom erin zitten geen enkel lampje en de aanknop werkt niet. Wanneer de accu er uit is maar de stroomkabel er in wordt gedrukt zie je ongeveer halverwege dat kort de aanknop licht geef, maar is met geen mogelijkheid aan te krijgen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De HDD is jaren terug vervangen voor een SSD, voor de rest is de laptop het zelfde als origineel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb diverse scenario's getest. Met accu/zonder accu en met stroomkabel/zonder. Maar er is met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uit mijn hoofd: lader ontkoppelen, aan/uit knop MINSTENS 30 seconden ingedrukt houden, lader aansluiten, laptop "normaal" aanzetten met de aan/uit knop.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Nu online
Hallo, zojuist geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Probleem blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook de accu er uit halen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Nu online
Ja was eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat had ik niet gezegd...?

Accu in je laptop, lader eruit...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Die HP laders willen nog wel eens problemen hebben met dat dunne pinnetje in het midden van de lader.

Om het uit te sluiten is een andere lader testen aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Nu online
Dank voor de reacties. Zojuist beide geprobeerd, met accu en een andere lader maar helaas blijft probleem hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als de accu vol is, moet hij het op alleen accu gewoon normaal gaan doen.

Kun je het geheugen eens reseaten en voor de zekerheid ook eens opstarten met de SSD eruit?

Eventueel 1 geheugenmodule er in en een keer de andere erin als je er 2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Nu online
Zojuist dit geprobeerd maar helaas zonder resultaat. SSD is eruit geweest (heb één reepje geheugen), maar geen enkele verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 10:51
wat ook wel eens wil helpen is, accu er uit. geheugen er uit. (alle modules.) minuut wachten en dan geheugen er in en accu eruit laten. nu de laptop aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Nu online
Net geprobeerd maar helaas ook zonder succes.

Het lijkt er een beetje op dat de accu zonder stroom zit en de lader hem niet kan opladen/computer aanzetten. Kan het wellicht iets in het elektrisch circuit zijn? Kortstondig dat het lampje gaat branden als de stekker er in gaat gebeurd nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miepz
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-02-2022
Ik had van de week een zelfde probleem en toen bleek het geheugen kapot hoe weet ik niet maar had nog wat reepjes liggen en dr in gezet en werken.
De symptomen waren in ieder geval gelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door miepz op 28-02-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Nu online
Zojuist van een vriend DDRL geheugen geleend en geprobeerd maar ook dit weer zonder resultaat. Laptop start überhaupt niet op, alleen kortstondig verlichting bij stroom en helemaal niks bij accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Knipperen ook niet de capslock/numlock lampjes op het toetsenbord?

Ik heb hier 2 HP Probook 470's liggen die het ook spontaan niet meer deden, waarbij er 1 de lampjes knipperde én beeps gaf, en 1 waar enkel de lampjes knipperde. Bij beide was de bios fried; heb ze kunnen flashen met een externe programmer en 1 ervan heeft al een nieuwe eigenaar (bij de 2e moet ik de accu nog reviseren)

Heb overigens nog een HP Probook (type weet ik niet zo), een kleine/micro; daar gaat het lampje bij de lader even aan (en direct weer uit), ik heb zo'n idee dat de laadcircuit fried is, maar nog niet de moeite genomen om die open te schroeven.
Dat ding had dezelfde issues als wat jij beschrijft; soms niet aan gaan, spontaan uitvallen en uiteindelijk helemaal dood.

Mocht het eerste het geval zijn; dan kun je proberen om met een clamp de bios te backuppen, en een nieuwe in te laden.

Maar ben bang dat jouw laptop hetzelfde euvel heeft als die kleine laptop van mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 29-02-2020 13:02 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Corrupte bios heb ik ook wel eens meegemaakt. Daarvoor kun je een recovery stick maken en met een beetje geluk laad ie die in en doet hij het weer, maar een bios corruptie betekent dat ie het in 1x niet meer doet en dat was bij jou niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Nu online
Krypt schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:00:
Knipperen ook niet de capslock/numlock lampjes op het toetsenbord?

Ik heb hier 2 HP Probook 470's liggen die het ook spontaan niet meer deden, waarbij er 1 de lampjes knipperde én beeps gaf, en 1 waar enkel de lampjes knipperde. Bij beide was de bios fried; heb ze kunnen flashen met een externe programmer en 1 ervan heeft al een nieuwe eigenaar (bij de 2e moet ik de accu nog reviseren)

Heb overigens nog een HP Probook (type weet ik niet zo), een kleine/micro; daar gaat het lampje bij de lader even aan (en direct weer uit), ik heb zo'n idee dat de laadcircuit fried is, maar nog niet de moeite genomen om die open te schroeven.
Dat ding had dezelfde issues als wat jij beschrijft; soms niet aan gaan, spontaan uitvallen en uiteindelijk helemaal dood.

Mocht het eerste het geval zijn; dan kun je proberen om met een clamp de bios te backuppen, en een nieuwe in te laden.

Maar ben bang dat jouw laptop hetzelfde euvel heeft als die kleine laptop van mij.
Lijkt inderdaad erg op een probleem in het stroomcircuit. Vandaag de laptop even uit elkaar gehaald, maar niks bijzonders aan het bios kunnen ontdekken. Helaas voor deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TwingyTwingy schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:37:
[...]

Lijkt inderdaad erg op een probleem in het stroomcircuit. Vandaag de laptop even uit elkaar gehaald, maar niks bijzonders aan het bios kunnen ontdekken. Helaas voor deze laptop.
Aan de buitenkant van de bios ga je ook niet veel zien ;)

Wat je nog wel kan proberen is de cmos batterij afkoppelen en de laptop een uurtje zonder stroom laten. Misschien start hij op en geeft ie een checksum error, dan weet je dat het batterijtje brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 18:59
De kans is groot dat er ergens in het systeem een knoopcel batterij zit. Zoek daar eens naar. Mogelijk een gleufje of luikje acter de battery of achter 1 van de luikjes aan de onderkant. Knoopcel vervangen (of zelfs zonder knoopcel opstarten) zou verschil kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Nu online
Onlangs weer tijd gehad om de Laptop helemaal uit elkaar te halen. Het vervangen van de knoopcelbatterij had helaas geen effect. Zowel met een nieuwe als zonder werkte niet.

Gevoelsmatig is mijn gevoel dat de DC Jack kapot is. Immers als ik de laadkabel erin stop gaat het lampje een halve seconde aan en valt dan uit. Normaal blijft die altijd branden bij de laptop. Mijn vraag is dan ook, zou de DC Jack de oorzaak kunnen zijn? Als dat zo is kan ik voor 15 euro dat onderdeel nieuw halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berminator
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-05 15:37
Mocht iemand hier nog tegenaan lopen, ik had exact hetzelfde probleem. Als je goed in de jack kijkt zie je dat dat middelste pinnetje is verbogen en dan tegen de zijkant zit ipv in het midden. Ik heb hem naar het midden gebogen en de laptop werkt weer. Of natuurlijk nieuwe stekker regelen :+
Pagina: 1