Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hi ik zit met een probleem waar ik eeb oplossing voor zoek.

ik gebruik een samsung galaxy s7 met de standaard android 8.0.0 en de samsung experience schil 9.0.0 daarover.
nu raakt mijn opslag vol, en zonder dingen te hoeven weggooien wil ik deze uitbreiden

het sd slot is in gebruik van mijn 2e sim. dus een grotere kaart steken is geen directe oplossing.

nu heb ik ook nog een nas draaien die ik ook vanaf internet kan benaderen. probleem is alleen dat die op de telefoon niet gezien word als externe schijf die gekoppels kan worden zoals wel kan in windows.

momenteel sync ik de boel al via resilio (bittorrent) sync maar dat heeft voor dit probleem geen toegepaste waarde. ook gekeken naar de app van mijn nas leverancier,.
maar ook naar es file explorer en sweet ....

probleem daarmee is dat ik bestanden heen en weer kan im-exporteren. maar dit steeds handmatig moet doen.

lang verhaal kort hoe mount ik mijn netwerkschijf aan mijn telefoon zodat ik nooit meer opslag te weinig heb, en in dezelfde gui/file explorer mijn bestanden kan bekijken (voornamelijk foto's)

dank voor het meedenken, en ik hoop dat t uberhaupt mogelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Zet op je nas plex media server en met een plex pass zou je dan automatisch je foto's kunnen laten uploaden.

Is het een synology nas? DS Photo

Is het een Qnap?

Beide soorten NAS zouden wellicht ook Docker (Synology, Qnap) kunnen draaien. Dan zou je een nextcloud container kunnen gaan inrichten misschien? Daarmee kan je ook meer dan alleen photo's syncen. Van Synology zelf is er ook nog cloud station, voor Qnap is er myQNAPcloud die ook meer dan alleen foto's syncen.

Is het een WD? WD My Cloud

Als je meldt welke NAS, welke software etc.? Dan kunnen we je gerichter helpen.

[ Voor 65% gewijzigd door Jivebunny op 28-02-2020 14:59 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een qnap, maar ik wil juist geen gebruik maken van de eigen apps omdat dat niet werkt zoals ik het wil.

Het kan natuurlijk dat een dergelijk optie niet bestaat in android, maar ik wil gewoon een netwerkschijf locatie in stellen als bruikbareopslag.

Als voorbeeld, in windows kan ik mijn schijf gewoon mounten als opslag medium, vervolgens kan ik mijn programma's daar gebruik van maken alsof het lokale opslag is.
Alles via nextcloud plex etc. moeten handelingen voor gedaan worden.
Terwijl ik er juist geen omkijken naar wil hebben.

Misschien zie ik het verkeerd.

Ook de opties die jij aangeeft hebben geen optie om als ik bijvoorbeeld een foto neem, deze direct weg te schrijven op mijn nas ipv op de lokale opslag.(afaik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Voor zover ik weet kan dit niet. En wat als je geen netwerkverbinding hebt, waar worden bestanden dan opgeslagen? Tijdelijk lokaal op je telefoon? Dan moet je die dus weer handmatig ergens naartoe zetten als je weer verbinding hebt. Ik zou gewoon iets als syncthing of vergelijkbaar draaien en dan de sync eenrichtingsverkeer maken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat inderdaad niet zoals jij dat wilt, wat als er geen netwerk is, is bijvoorbeeld een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ah wat meer info. Wat jij wil gaat niet, want netwerk, zoals aangegeven. De protocollen die gebruikt worden voor mounted disks zijn niet geschikt om zomaar over het internet te draaien. Wellicht, zou je met een VPN verbinding iets verder komen. Echter direct foto's opslaan zonder gebruik local storage en dus rechtstreeks op je netwerkschijf met een telefoon, gaat gewoon niet werken.

Je zou het misschien nog met Google Photos kunnen proberen. Die heeft een optie om alles waar een backup van gemaakt is, van je telefoon te halen. Maar je zal wel hoge kwaliteit foto's willen bewaren dus dan mag je betalen. Alleen andersoortige bestanden zijn dan weer niet echt een optie.

Nextcloud is niet echt een gek idee. Vermoed dat je daar ook wel zoiets kan instellen. En als het eenmaal is ingesteld, hoef je geen synchronisatie handelingen uitvoeren, maar kan je wel (kost je wat meer data) die bestanden gewoon ophalen zodra je ze wil bekijken (hoef je alleen het bestand aan te tikken).

[ Voor 44% gewijzigd door Jivebunny op 28-02-2020 15:59 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank voor de reacties.

Jammer om te horen dat dat niet/nog niet gaat.

Zoals gezegd, op mijn laptop gaat t ook, en op de vraag wat gebeurt er als er geen verbinding is.
Dan kan ik er gewoon niet bij.
Simpel als dat, en dan moet ik het inderdaad alsnog, misschien tijdelijk lokaal opslaan.

Thanks voor het meedenken iig.
Het syncen wat ik nu doe lijkt dan nog steeds de beste optie, moet ik alleen de oudste foto's eens weg gaan gooien.
En ik kan ze dan jammergenoeg niet even snel inzien als ik een foto'tje aan iemand wil laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:21:

En ik kan ze dan jammergenoeg niet even snel inzien als ik een foto'tje aan iemand wil laten zien.
Op zich kan het snel genoeg als je nextcloud op je nas zet, of Google photos gebruikt met de optie na sync van device verwijderen. Kan je snel genoeg iemand iets laten zien hoor. Kost alleen wat data. Maar dat kost het je ook wanneer je die netwerkschijf buiten je LAN zou kunnen aanroepen.

Pagina: 1