[Finder] Command+T opent terminal window ipv nieuwe tab

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 17:30
Ik zou graag de tabfunctie in Finder willen gebruiken, maar op de een of andere manier opent met Command+T in Finder bij mij een nieuw terminal scherm i.p.v. een nieuwe tab in Finder.

Ik ben redelijk nieuw met Mac OS (bij m'n nieuwe werk werken ze met Mac), maar ik heb de volgende dingen al gecheckt o.b.v. wat ik er over kon vinden op internet:

- Keyboard shortcuts in Keyboardinstellingen -> niets ingesteld, in de taakbalk staat bij New Tab gewoon Command+T
- Instellingen van Finder en Terminal doorgenomen -> niets gevonden
- Andere programma's gecheckt -> Command+T opent gewoon een nieuwe tab

Ik gebruik wel Karabiner (om m'n verstokte Windows shortcuts te kunnen blijven gebruiken, ja ik weet het...), maar volgens mij zou dat niet de oorzaak moeten zijn. Als ik Ctrl+T indruk (wat ik heb gemapt naar Command+T), dan opent ook een Terminal window.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:45
Wat staat er in het menu bij Terminal als shortcut voor nieuwe tabbladen? Dus Shell-->Nieuw tabblad --> Nieuw tabblad met profiel X. Hier achter zou moeten staan ⌘T
Kijk ook even bij Shell-->Nieuw venster --> Nieuw venster met profiel X. Hier zou moeten staan ⌘N

Als ik jouw was zou ik overigens ook proberen om Karabiner volledig uit te schakelen en dan ook testen. Het kan natuurlijk dat die per ongeluk toch iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Pendora schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:00:
Wat staat er in het menu bij Terminal als shortcut voor nieuwe tabbladen? Dus Shell-->Nieuw tabblad --> Nieuw tabblad met profiel X. Hier achter zou moeten staan ⌘T
Kijk ook even bij Shell-->Nieuw venster --> Nieuw venster met profiel X. Hier zou moeten staan ⌘N
Daar staat inderdaad ⌘T en ⌘N. Binnen Terminal werkt het openen van nieuwe tabs en vensters ook gewoon.

Het blijft alleen gek dat hij binnen (alleen) Finder een nieuw terminal tab opent i.p.v. een nieuwe Finder tab. Als ik al een terminal tab open heb en binnen Finder ⌘T intoets, dan opent hij een nieuw tabblad in het Terminal venster.
Als ik jouw was zou ik overigens ook proberen om Karabiner volledig uit te schakelen en dan ook testen. Het kan natuurlijk dat die per ongeluk toch iets doet.
Goed punt, ik heb het getest en Karabiner uitschakelen veranderd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
@Joe_P Excuses, ik heb het verkeerd begrepen.

Staat er toevallig een shortcut bij Systeeminstellingen-->toetsenbord-->Toetscombinaties-->Voorzieningen-->bestanden en mappen-->Nieuw Terminal XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Nee, daar stond niets ingesteld. Ik heb ook geprobeerd daar een andere toetsencombinatie in te stellen, maar dat veranderd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Even een wat rigoureuze test, maak een nieuw account aan en kijk of het daar ook gebeurd. Dab weet je in ieder geval zeker of het in jouw account zit of in het hele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Bij het nieuwe account werkt het openen van een nieuw tab in Finder gewoon zoals het hoort. Het ligt dus aan de instellingen van dit account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ShortcutDetective kan misschien helpen om te achterhalen welke app de keyboard shortcut onderschept.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
ShortcutDetective blijft staan op 'Detecting', er wordt niets gevonden. :?

Pagina: 1