• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-10 10:57
Sinds een aantal jaren hebben wij een 55inch samsung curved tv.
We zijn tevreden, echter bemerken we een aantal eigenaardigheden.
We kunnen bijvoorbeeld geen programma's opnemen van begin tot eind.
Het opnemen begint te vroeg en eindigt voor het programma is afgelopen
Ook kunnen we niet opnemen en kijken tegelijk.
Iemand suggesties?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Staat de tijd van je TV wel goed ingesteld? Je TV zal 1 tuner hebben, dus kun je alleen zenders binnen dezelfde stream kijken wanneer je aan het opnemen bent.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-10 10:57
FooLsKi schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:27:
Staat de tijd van je TV wel goed ingesteld? Je TV zal 1 tuner hebben, dus kun je alleen zenders binnen dezelfde stream kijken wanneer je aan het opnemen bent.
Als ik in het menu de tijd in Wil stellen dan geeft de televisie aan dat deze functie niet beschikbaar is...
Wat bedoel je met zenders binnen dezelfde stream?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Stoyanov schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:48:
[...]

Als ik in het menu de tijd in Wil stellen dan geeft de televisie aan dat deze functie niet beschikbaar is...
Wat bedoel je met zenders binnen dezelfde stream?
Waarschijnlijk staat 'ie op automatisch tijd instellen en werkt dat niet over jouw verbinding. Zoek in de handleiding hoe je dat evt uit kunt zetten.
Met DVB-C heb je verschillende streams met zenders daarin 'gebundeld'. Wanneer je een zender opneemt kan je enkel de zenders binnen die 'bundel' bekijken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:01
Je gebruikt neem ik aan een CI+ module in je tv?
Samsung tvs hebben een dubbele tuner echter je kan maar 1 gecodeerd kanaal opnemen of afspelen via de CI+ module.
Betekent dat je bijvoorbeeld wel kan opnemen en tegelijkertijd een dvd kan kijken maar dus niet zender x opnemen en zender y bekijken.

Opnemen gebeurd aan de hand van de programmagids, blijkbaar worden de begin en eindtijden niet juist doorgegeven.
Op recente tv's met tizen kan je als je naar Opnames gaat bij instellingen aangeven dat hij bijvoorbeeld 5 min eerder begint en 5 min langer doorgaat. Hoe dat bij jouw versie precies zit weet ik niet maar wellicht net zo?
Neem aan dat het gaat om enkele minuten die je mist en niet dat hij halverwege al stopt?

[ Voor 42% gewijzigd door Arjant2 op 28-02-2020 19:17 ]