DHCP binding, waar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
Oke.

Situatie

NUC met daarop Linux en en daarop Home Assistant in een docker.
Windows 10 als main desktop
Experia box 10.

Ik heb voor mijn home asssistant nodig dat ik mijn lampen dmv DHCP binding een vast adres geef. Dat lukte me in de Experiabox, echter, ik mag er daar maar 10 toewijzen (yeah). Dus die ga ik uitschakelen, of gebruiken voor mijn spul dat niet in Home Assistant zit.

Nu is mijn vraag het volgende:
Waar ga ik een proggie zetten voor mijn DHCP binding? Wat is wijsheid?
Ik kan het in Home assistant zelf, daar is een eenvoudig add-on
Ik kan het op mijn windows 10 computer die dagelijks gebruikt wordt.
En ik denk dat het op mijn NUC kan, mogelijk in een docker of rechtstreeks op mijn NUC.

Wat is wijsheid?
Het gaat me dus om de lampen die in Home Assistant worden gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 28-02-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 16:28

WoBBeL

*zwaai*

Als je op de Experiabox je DHCP uit kunt zetten kun je in je de Home Assistant de DHCP plugin (https://github.com/home-a...s/blob/master/dhcp_server) toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
WoBBeL schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:24:
Als je op de Experiabox je DHCP uit kunt zetten kun je in je de Home Assistant de DHCP plugin (https://github.com/home-a...s/blob/master/dhcp_server) toevoegen.
Ja, dat weet ik. Mijn vraag is juist ; wat is wijsheid om hem waar te plaatsen. heb meerdere plekken.

Maar die gaat niet uitgezet worden, ik ga zijn bereik anders zetten. Van 10-20 bijv. Is genoeg

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 28-02-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 16:28

WoBBeL

*zwaai*

maartend schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:25:
[...]

Ja, dat weet ik. Mijn vraag is juist ; wat is wijsheid om hem waar te plaatsen. heb meerdere plekken.

Maar die gaat niet uitgezet worden, ik ga zijn bereik anders zetten. Van 10-20 bijv. Is genoeg
Ik raad af om 2 DHCP servers te doen. Je moet die in de Experiabox helemaal uitzetten en je andere DHCP server alles laten doen. Twee door elkaar heen gaat gezeik opleveren ;)

Daarom zou ik alles in je Home Assistant installatie doen, die staat toch 24/7 aan.

[ Voor 7% gewijzigd door WoBBeL op 28-02-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
WoBBeL schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:28:
[...]

Ik raad af om 2 DHCP servers te doen. Je moet die in de Experiabox helemaal uitzetten en je andere DHCP server alles laten doen. Twee door elkaar heen gaat gezeik opleveren ;)

Daarom zou ik alles in je Home Assistant installatie doen, die staat toch 24/7 aan.
Aha. Thnx. Dacht echt. Ik zet de een op 1 bereik en de ander op een ander bereik. Niet dus.
Jee, dan weet ik niet of ik alles in HA moet draaien. 1 keer dat HA niet loopt en er onstaat dan een probleem.

Dan lijkt de vraag te worden ; op de PC of op de Linux? Die momenteel enkel wordt hebruikt voor HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

maartend schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Aha. Thnx. Dacht echt. Ik zet de een op 1 bereik en de ander op een ander bereik. Niet dus.
Jee, dan weet ik niet of ik alles in HA moet draaien. 1 keer dat HA niet loopt en er onstaat dan een probleem.

Dan lijkt de vraag te worden ; op de PC of op de Linux? Die momenteel enkel wordt hebruikt voor HA
Die vraag is doodsimpel te beantwoorden:
Op de Linux server. De DHCP server moet continue bereikbaar zijn en dat is je Windows PC naar alle waarschijnlijkheid zeker niet. Op de Linux computer is het gewoon een extra service die er bij naast komt te draaien. Heeft verder ook geen drol met HA te maken... Is gewoon een service die in elk netwerk draait (tenzij alles maar dan ook alles handmatig is toegewezen/geconfigureerd). En eigenlijk mag er maar 1 per netwerk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
servies schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Die vraag is doodsimpel te beantwoorden:
Op de Linux server. De DHCP server moet continue bereikbaar zijn en dat is je Windows PC naar alle waarschijnlijkheid zeker niet. Op de Linux computer is het gewoon een extra service die er bij naast komt te draaien. Heeft verder ook geen drol met HA te maken... Is gewoon een service die in elk netwerk draait (tenzij alles maar dan ook alles handmatig is toegewezen/geconfigureerd). En eigenlijk mag er maar 1 per netwerk zijn.
Thnx. Ik weet dat geen drol met HA te maken heeft, maar daar heb ik het meeste in nodig. Vandaar mijn vraag. Maar ik gooit hem op mijn Linux. Toevallig nog bekend met een prettig werkende? Ik benader mijn NUC via de PC met VNC, is in dit geval makkelijker, kan ik eenvoudig alles uit mijn Experiabod kopeieren en lekker zitten.

Edit ; krijg net tip van vriend. Ik heb 2 synologys staan in huis. Helemaal vergeten

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 28-02-2020 12:50 ]

Pagina: 1