Toon posts:

Problemen met Denon SACD-speler DCD1520

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• M49
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-02-2020
Beste allen,
In juni 2017 heb ik deze speler nieuw gekocht. Vanaf het begin had ik afspeelproblemen bij een flink deel van
mijn CD's de wat langere CD's (originele red book), na zo'n dikke 50 minuten de speler bleef hangen. Ook viel mij meteen al op dat het inlezen van de CD's ook niet bepaald snel ging. Wellicht was ik door zijn voorganger, een Marantz CD-10 verwend, dus toe maar.. SACD's deden het overigens wel allemaal goed, maar die waren ook allemaal < 50 minuten in speelduur.
Door privé omstandigheden kon ik niet eerder reclameren bij de leverancier. Uiteindelijk dat kortgeleden toch nog gedaan, maar geen garantie meer, en nu zou het loopwerk vervangen moeten worden (kosten ruim 200 euro), en dat na amper de speler gebruikt te hebben. Minder dan 100 speeluren!
Iemand soortgelijk ervaringen of tips?
Groeten,
Een teleurgestelde Denon-koper.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:18
Proberen bij een hobbyist in de buurt?

Klinkt alsof dat apparaat van begin af aan al niet goed was en je die eerder terug had moeten sturen. Maar zoals je aangaf kon dat niet dus helaas.

Volgens mij kun je beter een nieuwe of 2ehands kopen. Sowieso goedkoper dan 200 euro.

Lichtpuntje... (Xbox: LuisjeNL)

Anoniem: 996723

Dit is tegenwoordig helaas de norm: Er worden eigenlijk geen fatsoenlijke cd/dvd loopwerken meer gemaakt en heel veel duurdere spelers, waaronder alle Denon's en Marantzen die SACD spelen, gebruiken de zeer dubieuze Hitachi HOP1200 of varianten daarvan.
Deze laser heeft altijd een slechte reputatie gehad en zelfs als ze nieuw zijn weigeren spelers met deze lasers vaak bepaalde discs. Bjj regelmatig gebruik zijn ze na een jaar of 2 meestal gewoon op.
Marantz gebruikt deze ondingen zelfs in zijn allerduurste spelers , alleen merken als Luxman , Esoteric en Accuphase bouwen zelf nog loopwerken met Sony lasers, maar dit zijn spelers van 5k+ en de nieuwe Sony lasers schijnen ook niet meer zo betrouwbaar te zijn.

Nieuw zijn er eigenlijk geen echte alternatieven behalve misschien duurdere Blu ray spelers (Waarvan nog maar moet blijken hoe duurzaam ze zijn). Veel oudere spelers hebben veel degelijkere loopwerken en lasers maar er kan vanalles mis zijn met een 2ehands speler van 15+ jaar oud, zelf begin ik er niet meer aan...

Enigste echte alternatief is een paar goedkope "wegwerpspelers" aanschaffen, al dan niet met een betere DAC (als je daarnin gelooft).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee