Deftige light weight window manager in Debian 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
Kan iemand toevallig een goede light weight Destkop environment/Window Manager aanbevelen in Debian?

Ik vind XFCE4 en Mate wel leuk maar die zijn beiden bagger op gebied van video performance. Tearing met name is gewoon niet weg te krijgen. Ik heb met Gnome geprobeerd en daar is de performance goed maar ik ben geen fan van bloated window manager en eye candy.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keuvie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:41
Ik gebruik al jaren met plezier I3, een tiling manager.

Mijn advies zou zijn er zo veel mogelijk te proberen, en de beste uit te kiezen. Het ligt echt aan je persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:21
Openbox, fluxbox, icewm of evt. keihard naar tiling springen. Je kan eens Bunsenlabs checken voor een idee van een vrij mooie Debian met openbox uitwerking, of Antix voor icewm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:17
Nooit gedacht dat het tearing probleem met de DE/WM te maken zou kunnen hebben. Misschien ook maar weer eens iets anders testen dan. Heb in het verleden ook wel eens met Openbox gespeeld en na lang configuren was dat ook wel aardig.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
@Keuvie : thanks voor de tip. Ik had eerder al Xmonad geprobeerd maar die werkte ook echt van geen meter (ook performanceproblemen). Ik had al van i3 gehoord, maar ging er vaniut omdat die ook minimalistisch was, dat daar ook tearing in zou zitten maar werkt blijkbaar inderdaad out of the box goed! Nu alles nog geconfigureerd krijgen en ik ben vertrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Videoperformance hangt vaak samen met de grafische kaart of beter gezegd de ondersteuning ervan. Ik gebruik al jaren XFCE maar wel met de native drivers en niet de Nouveau drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:24

BoAC

Memento mori

Tearing hangt meer af van de onderliggende drivers en het protocol wat daarboven ligt. Het is bekend dat het X11 protocol atomic scherm opbouw niet ondersteunt. Dit komt gewoon door het design. Wayland doet dit wel goed. Misschien moet je daarop focussen :)

Deze had je vast ook al gevonden: https://www.maketecheasier.com/get-rid-screen-tearing-linux/

[ Voor 17% gewijzigd door BoAC op 28-02-2020 22:31 ]

Pagina: 1