Ryzen 3000 moederbord laag budget beste stroomvoorziening/vr

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:36
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een moederbord voor ryzen 3000
Ik zoek een moederbord waar ik een ryzen 3800 out of the box moet werken. Wil minimaal 1 m.2 (2 is beter), atx, 4 ram sloten, 2x cpu 4pins, 4x casefan 4pins en het belangrijkste (hier door kan ik niet kiezen) de beste stroom voorziening/vrams. Ik ga alleen mijn ram overclocken en misschien mijn cpu maar die kan sowieso niet veel bij ryzen. In deze systeem komt een rx 5700 xt

Wat is je budget?
150 max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaringen met msi en asus maar merk maakt mij eigenlijk niet veel uit.

Welke moederborden heb ik zelf gevonden.?
pricewatch: MSI X470 Gaming Plus Max
pricewatch: MSI B450 Gaming Plus Max
pricewatch: MSI B450-A Pro Max

[i]Deze voldoen allemaal zo ongeveer aan mijn eisen alleen kom ik er niet uit welke van deze de beste stroomvoorziening/vrams heeft. Ik weet dat ik met dit budget geen high end spul krijg maar wil wel de beste[i]

Alle reacties

• Sokucho
Ah top ik kijk meestal op hwi maar daar stonden ze niet allemaal bij. Zouden de max bordjes het zelfde hebben als de zonder max ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
BlackBarryNL schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:11:
[...]

Ah top ik kijk meestal op hwi maar daar stonden ze niet allemaal bij. Zouden de max bordjes het zelfde hebben als de zonder max ?
Dit is zo specifiek en hwi en Tweakers gaan niet zo ver.

Denk dat je daar wel van uit kan gaan

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-01 12:36
De Max borden zijn inderdaad hetzelfde als de non-Max met enigste verschil dat ze een grotere BIOS geheugenchip hebben en out of the box Ryzen 3xxx compatibel zijn.

pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX
Voldoet aan je eisen, enkel slechts 1 x m.2 PCI-e 4x slot.

pricewatch: MSI B450M Mortar Max
Zelfde VRM, met 2de Sata3 m.2 slot, maar micro-ATX en slechts 3 casefan headers

Overzicht VRM:
https://i.redd.it/2iwdy5wrrly31.png

• Sokucho
VoedoeAndVodka schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:32:
De Max borden zijn inderdaad hetzelfde als de non-Max met enigste verschil dat ze een grotere BIOS geheugenchip hebben en out of the box Ryzen 3xxx compatibel zijn.

pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX
Voldoet aan je eisen, enkel slechts 1 x m.2 PCI-e 4x slot.

pricewatch: MSI B450M Mortar Max
Zelfde VRM, met 2de Sata3 m.2 slot, maar micro-ATX en slechts 3 casefan headers

Overzicht VRM:
https://i.redd.it/2iwdy5wrrly31.png
Deze is uitgebreid! Mortar valt helaas weg moet een atx hebben en de tomahawk ook omdat ik toch een 2e m.2 slot wil hebben. Heb rekje waar ssd/hdd word geplaatst verwijderd dus kan enkel uitbreiden met m.2. Denk dat de x470 gaming plus max ook voldoende is voor een 3800x of zie ik iets over het oog.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom heb je een mobo nodig met een heel goed VRM? Volgens de omschrijving die jezelf doet heb je dat juist helemaal niet nodig en voldoet zo goed als elk VRM eigenlijk wel.

Die lijsten van hierboven bevatten trouwens heel veel natte vinger werk. Neem die lijsten dus met een schepje zout erbij. Er is namelijk geen enkele meting gedaan om tot zo'n lijst te komen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BlackBarryNL schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:48:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een moederbord voor ryzen 3000
Ik zoek een moederbord waar ik een ryzen 3800 out of the box moet werken. Wil minimaal 1 m.2 (2 is beter), atx, 4 ram sloten, 2x cpu 4pins, 4x casefan 4pins en het belangrijkste (hier door kan ik niet kiezen) de beste stroom voorziening/vrams. Ik ga alleen mijn ram overclocken en misschien mijn cpu maar die kan sowieso niet veel bij ryzen. In deze systeem komt een rx 5700 xt

Wat is je budget?
150 max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaringen met msi en asus maar merk maakt mij eigenlijk niet veel uit.

Welke moederborden heb ik zelf gevonden.?
pricewatch: MSI X470 Gaming Plus Max
pricewatch: MSI B450 Gaming Plus Max
pricewatch: MSI B450-A Pro Max

[i]Deze voldoen allemaal zo ongeveer aan mijn eisen alleen kom ik er niet uit welke van deze de beste stroomvoorziening/vrams heeft. Ik weet dat ik met dit budget geen high end spul krijg maar wil wel de beste[i]
Kijk hier eens naar, misschien is dat wat je zoekt. => pricewatch: Asus PRIME X470-PRO

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sokucho
@-The_Mask- ik wil alles zo koel en veilig mogelijk houden en natuurlijk de beste optie kiezen voor mijn centjes :p Voor het geval dat ik upgrade bijv naar een ander cpu of later toch moet overclocken.

@Hackus Deze heeft alles wat ik zoek! Ik heb m meteen besteld! Thx!!!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Veilig wat betreft het VRM is afhankelijk van de sensors in het VRM en de OCP en SCP van de voeding, naast de kwaliteit. En de temperatuur van het VRM is afhankelijk van de efficiënte, hoe efficiënter hoe minder warmte afgifte. Veel dingen zijn dus onbekend. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 28-02-2020 12:48 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1