Marantz speaker terminal zit vast

Pagina: 1
Acties:

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
Ik heb een probleem met 1 van de speaker terminals van mijn marantz. Het is een schroef aansluiting. Deze kan ik niet meer voor of achteruit draaien. Hij staat nu voor de helft open. Hoe krijg ik deze weer werkend? Ben bang als ik kracht zet, de terminal afbreek. Graag tips voor dit probleem.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:49

FeaR

In GoT we trust

Banaanstekker aan de speakerkabel monteren en de speaker zo op de receiver aansluiten? Veelal zijn banaanstekkers iets langer dus dat de ingang nu wat dieper ligt omdat de terminal iets uit is gedraaid zou niet perse een probleem hoeven te zijn. Al is meten wel weten natuurlijk. Anders inderdaad kapot draaien en dan een banaanstekker er in.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 27-02-2020 21:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:31

BCC

Wd-40 kun je nog ff proberen

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben op vergulde banaanstekkers overgestapt, dat hoeft niet de wereld te kosten. Marantz speaker aansluitingen zijn op zijn best al wat moeizaam om 4mm2 ertussen te wurmen. De dopjes kunnen eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kruipolie en eventueel ringsleutel of combinatie tang er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Niet te veel kracht op zetten, vaak zijn ze gemonteerd in een stukje plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Bedankt voor jullie reacties. Met banaanstekker lukt helaas niet. Daarvoor staat de schroef te ver open. Krijg er geen geluid uit op deze manier.

Heb besloten dat ik Audio service Elst er maar weer naar laat kijken. Wel buiten garantie. Gaat waarschijnlijk rond de 100 euro kosten, maar daar heb ik geen nieuwe receiver voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:49

FeaR

In GoT we trust

blueface schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:08:
Heb besloten dat ik Audio service Elst er maar weer naar laat kijken. Wel buiten garantie. Gaat waarschijnlijk rond de 100 euro kosten, maar daar heb ik geen nieuwe receiver voor.
Welke receiver is het? Als het een oudje is zou ik er haast voor kiezen het plastic er af te breken en dan met banaanstekkers te gaan werken. Honderd euro is een hoop geld voor zo'n kleine reparatie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
FeaR schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:47:
[...]

Welke receiver is het? Als het een oudje is zou ik er haast voor kiezen het plastic er af te breken en dan met banaanstekkers te gaan werken. Honderd euro is een hoop geld voor zo'n kleine reparatie.
Het is een Marantz SR7010. Helaas is deze receiver al 2x eerder bij dezelfde reparateur geweest. Ook voor de speaker terminals. Die waren toen ook al slecht. De receiver voldoet nog aan al mijn eisen. 4K HDR wordt prima ondersteund. Vindt het nog te vroeg voor een opvolger. Ben met je eens dat 100 euro duur is voor zo'n reparatie. Voor de rest ziet de receiver er nog piek fijn uit en werkt voor de rest perfect. Het HDMI bord is vorig jaar nog vervangen, dus op de leeftijd na is ie bijna als nieuw. Daarnaast gebruik ik die draadloze zooi als heos en dergelijke toch niet en ga dit ook nooit gebruiken! als ik nu een nieuwe receiver zou kopen zit dat er ook allemaal in en hier betaal je dus ook weer voor.

Vandaar dat ik die 100 euro er tegen aan wil gooien.

[ Voor 10% gewijzigd door blueface op 29-02-2020 17:05 ]

Pagina: 1