Problemen met verwarming (Boven wordt niet warm)

Pagina: 1
Acties:

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik ben aangesloten op stadsverwarming. Beneden heb ik vloerverwarming en 1 radiator in de schuur die niet gebruikt wordt.

Op de 1e verdieping overal vloerverwarming.

Op de 2e verdieping 4 radiatoren met elk een eigen thermostaat.

De vloerverwarming beneden wordt goed warm maar zodra ik ergens anders een knop open draai (radiator of vloerverwarming op de 1e) wordt er helemaal niets warm en ook de warmte van de vloerverwarming op de begane grond trekt dan vrijwel direct weg (Ik zie de temperatuur op de pompschakelaar gelijk dalen).

Ik heb al geprobeerd te ontluchten maar dit helpt niet. Enig idee wat ik hier mee kan? Het heeft voorheen wel gewoon gewerkt.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Wat voor ventielen heb je? Zeker bij stadsverwarming kunnen kranen vast blijven zitten. Dan moet je de knop er af halen en die stift even op gang helpen.

Als er ergens direct warmwater de retourleiding ingaat en een ventiel hebt wat de boel afknijpt bij te hoge retourtemperatuur kan het ook zijn dat dan niks meer werkt.

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Nee de kranen zitten niet vast. Ik heb 2 verdelers en ook 2 vloerverwarmingspompen. Ze zijn beide afgesloten middels een zoneklep. Ik heb gemerkt dat als beide kleppen open staan en beide pompen draaien er helemaal geen warmtestroom meer is. Als ik 1 verdeler + 1 pomp aan heb dan werkt het wel op beide verdiepingen.