Nintendo switch capture card audio probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1346264

Topicstarter
Mijn vraag
...
Mijn zoon speelt voornamelijk fortnite op de Nintendo switch , sinds kort neemt hij zijn eigen video's op met een capture card , met daarbij ook de audio van de gamplay ..

Na al diverse malen gegoogeld te hebben .. ongeveer 1335 YouTube filmpjes te hebben bekeken kom ik er nog steeds niet uit ..

Setup :
Nintendo switch - aangesloten met een HDMI naar de - avermedia LGP lite capture card - aangesloten met een HDMI naar de TV ..
Vanaf de capture card een mini USB naar de PC

Korte samenvatting wat wel goed gaat :

Video opnemen via de capture card
Gameplay audio opnemen via de capture card
De video en gameplay audio gelijktijdig bekijken en beluisteren
Video's met Gameplay audio uploaden op YouTube..

Wat gaat er dan niet goed :
Wanneer mijn zoon een party met zijn vrienden speelt gebruikt hij een headset .. die hij altijd in je 3.5mm jack van de switch plugt .. geen probleem , tot hij over de capture card gaat spelen ..
Doordat de audio jack in de switch de audio signalen over de HDMI blockt krijgt hij dus totaal geen audio meer op de capture card

Plugt hij de 3.5mm in de audio in , of audio out poort van de capture card hoor hij niks meer en kan hij niet praten met zn vrienden

Jack splitter gekocht .. 3.5 female naar een 3.5 male stereo en 3.5 male CCTV ...
Stereo in de capture card op de audio out , dan heb ik Gameplay audio op de headset
Wanneer ik de CCTV jack in de switch plugt , helemaal niks meer ...

Dus .. hoe kan hij tijdens het opnemen van een video ook de audio opnemen en daarbij live over zij headset luisteren en of praten ...

Ik snap het niet meer .. graag jullie belevingen , alvast bedankt daarvoor

Groeten Stefan en tygo Ruisaard