Harman/Kardon versterker bromt en geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ebbe broersma
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-12-2021
Hallo mensen,

ik heb thuis een Harman / Kardon avr 4550
helaas is deze er zomaar mee opgehouden.
het ging als volgt ik had er speakers op aangesloten en had muziek op staan (achtergrond muziek absoluut niet hard) verder kwam de input van deze versterker van een andere versterker die een speciale output had dit is een JVC AX - a431.

ik had dus muziek op en in 1 keer valt de versterker uit (stand-by) dus ik druk hem weer aan en krijg ik een super harde pieptoon.

nu dacht ik misschien ligt het aan de input dus deze geswitcht naar een andere en hier bromt de versterker alleen maar. verder knipperen er een paar ledjes die aangeven welke input het is maar dit was ook al voordat dit gebeurde.

ik heb natuurlijk ook gezocht op Google en daar las ik dat het misschien de eindtrap kon zijn maar hoe controleer ik dit want ik heb genoeg ervaring op gebied van audio techniek maar niet van versterkers zelf.

ik hoop dat ik jullie hiermee genoeg heb geïnformeerd en jullie mij misschien verder kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Om mee te beginnen, stekker eruit en aantal uur stroomloos laten. Helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-12-2021
ik heb dat inderdaad geprobeerd heeft sowieso 12 uur zonder stroom gezeten verder heb ik ook de koptelefoon uitgang geprobeerd en ook hier geen geluid en verder gaat de Fan op max vermogen draaien.
(ik heb de versterker ook gereset maar gaf geen verschild.

[ Voor 13% gewijzigd door ebbe broersma op 28-02-2020 17:39 ]