Toon posts:

Waar VPN installeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wonende in Spanje zou ik graag naar Netflix met Nederlandse ondertiteling willen kijken. Daar heb ik een VPN server voor nodig. Waar kan ik deze het beste installeren op mijn Synology Nas of op mijn Arcer c7 router?

Alle reacties

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor de TV? Dan moet je het op de C7 doen. Anders, op de computer zelf.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Snake schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:31:
Voor de TV? Dan moet je het op de C7 doen. Anders, op de computer zelf.
Hij heeft het over de server als ik het goed lees. Dus neem aan dat hier in NL een C7 router en NAS staat waar gebruik gemaakt kan worden?

Ik zou voor de router gaan denk ik, scheelt mogelijk poort forwarding en de c7 heeft de optie. Maar zal verder weinig uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De C7 zal waarschijnlijk te traag zijn, dus ik zou voor de Synology gaan.
Al ligt ook dát aan het model natuurlijk, maar de ingebouwde server werkt prima.

* FreshMaker heeft een PiVPN in de meterkast, en die wordt gebruikt door verschillende collegas om in het buitenland op hun eigen ziggo/kpn te kijken.
Maar of dat ook op de TV zal werken .... ik weet niet hoe Netflix de DNS afhandeling doet.
Wonende in Spanje
Bovenstaande is gebaseerd op de VPNserver [n]in[/b] Nederland hebben ....

Wil je in Spanje een VPN gebruiken naar Nederland, wordt het lastig, Netflix blokkeert nl vrij snel een 'betaalde' VPN provider
( te veel diverse logins op één IPadres in 24u )

De reclames van die aanbieders zijn allemaal op basis van best effort, dus kan zomaar zijn, dat je spontaan zonder Netflix komt te zitten.
( en de meeste zijn voor UK, US klanten )

[ Voor 37% gewijzigd door FreshMaker op 28-02-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:39

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even los van de VPN, is het niet voldoende om je taal instellingen van je account op NL te zetten?