Windows 10 MTP stuurprogramma probleem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45
Ik probeer een MTP enabled mobile device (Samsung S8 of Ricoh Theta S) aan te sluiten via USB op één van mijn Windows 10 Pro systemen.

USB schijven en sticks werken zonder problemen op zowel USB2.0 en USB3.0 poorten.

In apparaat beheer krijg ik een gele uitroepteken.
Als ik dan het stuurprogramma probeer bij te werken krijg ik een vrij aparte melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nq7sk1dUZMAnxsCS4zFF0AVx/full.jpg

Als ik dan handmatig probeer de wpdmtp.inf (van dit systeem of een goed werkend systeem) te installeren krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pm8Cz5Xs5GkJMebXfqHn4ody/full.jpg

Ik heb onderstaande stappen al ondernomen maar dit bied geen oplossing.
https://thegeekpage.com/fix-mtp-not-working-in-windows-10/

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om het hele systeem te herinstalleren en hoop dat er iemand is die nog een optie weet om dit toch op te lossen.

Ik kan dus werken op mijn andere Windows 10 systemen maar wil dit vreemde probleem graag opgelost zien.

Systeem specs:
ASRock X399 Phantom Gaming 6
AMD Threadripper 2950x
nVidia RTX2080
128GB ram
1TB Samsung 970 plus nvme ssd (OS)
2TB HP EX950 nvme ssd (werk)
Windows 10 1909 (maar had het ook al met 1903 en 1809).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Alle reacties

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om de software installeren voor het apparaat? soms zit daar ook de driver bij.
https://support.theta360.com/en/download/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:46
Een .inf bevat slechts driver metadata, niet de driver zelf. Enkel een .inf overzetten is dus niet echt zinvol.

Zoek setupapi.dev.log eens op om te achterhalen wat er nu precies misgaat bij het installeren.

Heb je ook de hint over het installeren van de Media Feature Pack gezien? Dat suggereert dat deze driver standaard ontbreekt als je toevallig een N-versie van Windows gebruikt (en dan kan ik me best voorstellen dat je de .inf wel hebt, maar de driver zelf niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Berlinetta schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:37:
Heb je al geprobeerd om de software installeren voor het apparaat? soms zit daar ook de driver bij.
https://support.theta360.com/en/download/
Die software is allemaal geïnstalleerd maar het is ook met bv een Samsung S8...
Thralas schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:52:
Een .inf bevat slechts driver metadata, niet de driver zelf. Enkel een .inf overzetten is dus niet echt zinvol.

Zoek setupapi.dev.log eens op om te achterhalen wat er nu precies misgaat bij het installeren.
Er is weinig te installeren, het is een standaard Windows component...
Ik ben bang dat Windows opnieuw installeren de enige oplossing wordt...maar ook dan ben ik weer bang dat het gewoon een "bug" is voor dit moederboard/chipset/andere hardware combinatie.
Heb je ook de hint over het installeren van de Media Feature Pack gezien? Dat suggereert dat deze driver standaard ontbreekt als je toevallig een N-versie van Windows gebruikt (en dan kan ik me best voorstellen dat je de .inf wel hebt, maar de driver zelf niet).
Ook die heb ik reeds geïnstalleerd, helaas dus ook zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:46
Gutteguttegut schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:21:
Dus helpt het overzetten van enkel een .inf ook niet. Zowel .inf als de driver(s) zelf zou je allang moeten hebben.

Je reageert echter niet op de suggestie om de SetupAPI logs te bekijken? Als je meer informatie wilt over je probleem moet je dáár kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:21:
[...]
Die software is allemaal geïnstalleerd maar het is ook met bv een Samsung S8...

[...]

Ik ben bang dat Windows opnieuw installeren de enige oplossing wordt...maar ook dan ben ik weer bang dat het gewoon een "bug" is voor dit moederboard/chipset/andere hardware combinatie.

[...]
Ook die heb ik reeds geïnstalleerd, helaas dus ook zonder resultaat.
Aha, dus u weet wat u te doen staat. Stelt u voor, dat bij een nieuwe installatie hetzelfde gebeurd. Dan kunnen we weer opnieuw beginnen. Er is iemand anders die goede suggesties heeft gegeven. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Systeem opnieuw geïnstalleerd en als eerste getest of MTP werkt en ja, zonder problemen direct verbinden en benaderbaar.
Eens kijken of het ook blijft werken als ik alle stuurprogramma's en update installeer.

Pagina: 1