W10 computer met gedeelde mappen

Pagina: 1
Acties:

• Prosperr
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Hi,

Als er op een locatie (bv serverkast) op 1 computer software moet draaien, maar de database van dit stukje software moet beschikbaar zijn vanaf 1 of meerdere computer in hetzelfde netwerk, is dat het makkelijkste op te lossen door die map de delen in het netwerk?

De computer met de software wil ik graag in een veilige ruimte plaatsten, in bv de serverkast zodat niemand er aan kan zitten.

De computer met de software hoeft geen Windows Server te hebben, mag gewoon W10.

Als iemand mij op weg kan helpen dan _/-\o_

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja hoor, dat kan prima link

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Als ik een programma installeer op de “server” computer, kan ik dit programma dan ook opstarten vanaf een andere computer met een snelkoppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Dat hangt af van het programma of dit een netwerkversie is en er dus een 'workstation' installatie mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als je een database bestand tegelijk gebruikt vanaf twee locaties, als dit al lukt, kan dit problemen geven.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:11
Er is wat meer info nodig. Of dit mogelijk is hangt af van de applicatie. Sommige applicaties ondersteunen dit, sommige niet. Zeker met multiuser omgevingen kan dit veel problemen geven. Dus om welke applicatie gaat dit.

Daarnaast, het is ook niet altijd legaal om dit te doen (licentie kan dit beperken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hier is eigenlijk door gebrek aan informatie helemaal niets over te zeggen, want:

* Om wat voor software gaat het (Database)?
* Welke Licensering hangt er aan vast?
* Over hoeveel gebruikers hebben wij het?
* Op welke manier gaat men toegang krijgen en hoe is toegang geregeld?

Dat zijn in eerste instantie de basis vragen die je moet gaanstellen om te bepalen waarop het kan gaan landen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1