Vraag

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Mijn lieve doch niet-technische moeder heeft een iPhone 6S Plus. Het toestel bevalt erg goed, maar de accu is slecht, inmiddels zo slecht (leeg na een kwartier bellen etc) dat hij vervangen moet worden.

Officieel bij Apple laten vervangen kost €55,- wat acceptabel is. Echter doet de Amac in Hilversum (waar ze woont) dit niet zelf, ze sturen hem op dus dan is ze hem 9(!)dagen kwijt, wat ze liever wil voorkomen.

Is er in de buurt van Hilversum (Amsterdam?, Utrecht? etc.) een officiële Apple winkel die het klaar-terwijl-u-wacht kan repareren (met originele onderdelen)?

Zo niet, dan is de andere optie om naar een onofficieel reparatiepunt te gaan. Dat heeft niet mijn voorkeur maar is wel klaar-terwijl-u-wacht.

offtopic:
Officieel heeft mijn voorkeur omdat mijn vriendin laast haar iPhone (SE) accu bij een onofficieel reparatiepunt heeft laten repareren, maar die accu is echt een stuk slechter dan mijn (ruim drie jaar oude) nog originele accu in het zelfde type telefoon. Ik heb vertrouwen in de originele onderdelen en vind de meerprijs daarvoor acceptabel.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Wist google je nog niet te vertellen dat er in Amsterdam een officiele Apple store zit?

-edit-

In jouw linkje staat zelfs het volgende:

Afleveren voor reparatie

Maak een afspraak bij een Apple Store of bij een van de vele erkende Apple-servicelocaties. We proberen de iPhone tijdens uw bezoek te repareren

Aangezien je overal al eigenlijk antwoord op had, wat is nu precies je vraag? B)

[ Voor 66% gewijzigd door low_n_slow op 27-02-2020 15:58 ]

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
low_n_slow schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:54:
Wist google je nog niet te vertellen dat er in Amsterdam een officiele Apple store zit?
De Amac in Hilversum is ook een officiële Apple store, daar gaat het niet om.

Waar het om gaat is dat ik niet weet of je daar op een accu-vervanging kan wachten. Ik heb gezien dat ze accu's repareren maar ze geven niet aan op de website hoe lang je dan moet wachten. Ik kan natuurlijk alle Apple winkels gaan afbellen, maar ik hoop dat iemand dat toevallig weet :)
low_n_slow schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:54:
-edit-
We proberen de iPhone tijdens uw bezoek te repareren
Proberen != gaan doen. Bij navraag bij de Apple service-locatie in Hilversum was het antwoord dat dat 9 dagen zou duren.

[ Voor 21% gewijzigd door EMP op 27-02-2020 16:04 ]

My anime addiction.

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:37

Erw

EMP schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:00:
[...]

De Amac in Hilversum is ook een officiële Apple store, daar gaat het niet om.

Waar het om gaat is dat ik niet weet of je daar op een accu-vervanging kan wachten. Ik heb gezien dat ze accu's repareren maar ze geven niet aan op de website hoe lang je dan moet wachten. Ik kan natuurlijk alle Apple winkels gaan afbellen, maar ik hoop dat iemand dat toevallig weet :)
De Amac is een Apple Premium Reseller, dat is anders dan de Apple store die je in Amsterdam vind...

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:37

Erw

Als ik jullie was zou ik een afspraak maken bij de Apple store in Amsterdam en daar de accu laten vervangen, dan ben je meteen geholpen ipv dat de telefoon word opgestuurd

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Erw schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:07:
Als ik jullie was zou ik een afspraak maken bij de Apple store in Amsterdam en daar de accu laten vervangen, dan ben je meteen geholpen ipv dat de telefoon word opgestuurd
Maar, is dat wel een vast gegeven?
Ik heb net even contact gezocht met een AASP (Apple Authorized Service Provider) en die wisten me mee te delen dat zij een doorlooptijd van 2-3 werkdagen hebben aangezien Apple ze weigert een originele accu van een 6s op voorraad te leggen.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dit toch een behoorlijk bijzondere houding richting een AASP :/
Oh wacht.. Apple...

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 15:53
Zelf goede ervaringen met Hilfix in Hilversum! Goede service en goede kwaliteit onderdelen.

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:02
offtopic:
Officieel heeft mijn voorkeur omdat mijn vriendin laast haar iPhone (SE) accu bij een onofficieel reparatiepunt heeft laten repareren, maar die accu is echt een stuk slechter dan mijn (ruim drie jaar oude) nog originele accu in het zelfde type telefoon. Ik heb vertrouwen in de originele onderdelen en vind de meerprijs daarvoor acceptabel.
Ik heb diverse accu’s vervangen van iPhones vervangen de afgelopen jaren. Ik bestel altijd de A+ kwaliteit van fixjeiphone. Ik heb nooit last gehad van slechtere kwaliteit. Zeker niet bij de oudere toestellen. En het vervangen is binnen 15 minuten gebeurd, dat is echt niet moeilijk. Let wel op dat je de A+ neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@EMP Ga naar de website van Apple, en maak een reparatieafspraak.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik heb met Amsterdam gebeld. Ze kunnen het daar op locatie repareren, en waarschijnlijk is het dan de zelfde dag klaar. Echter is het niet klaar-terwijl-je-wacht, maar gaat er wel wat tijd overheen. Niet echt handig dus.

Ook gezien de leeftijd van het toestel hebben we gekozen om deze keer een imitatieaccu in te laten zetten. Indien er keuze is zullen we voor een A+ kwaliteit gaan. Goedkoper dan het origineel, en je kunt er wél op wachten.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Droomygirl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Maar, is dat wel een vast gegeven?
Ik heb net even contact gezocht met een AASP (Apple Authorized Service Provider) en die wisten me mee te delen dat zij een doorlooptijd van 2-3 werkdagen hebben aangezien Apple ze weigert een originele accu van een 6s op voorraad te leggen.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dit toch een behoorlijk bijzondere houding richting een AASP :/
Oh wacht.. Apple...
AASP != Apple Store. :P
Meestal is een accuvervanging als je een afspraak hebt bij de echte Apple Store overigens binnen 2 uur gefixt. Dus je gaat ff naar wat tech winkels, een leuk terrasje, een museum of whatever en je pikt hem weer op.

Apple kan hem ook thuis bij je komen halen en weer terugbrengen. Daar gaat, buiten weekenden om, meestal 3 a 4 dagen in totaal overheen.

Ik zou wel gaan voor een originele accu, imitatie weet je nooit wat je krijgt en of ze veilig zijn. Plus Apple geeft 90 dagen volledige garantie. Maar dat moet je zelf weten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb diverse 6/6s/6s Plus gerepareerd met een nieuwe accu van Replacedirect. Klusje van zo`n 30 minuten (uurtje als je het héél rustig doet). Altijd goede kwaliteit.

Bij Apple kun je een tijdslot voor reparatie inplannen. Mocht je toch langer moeten wachten, plan dan vroeg op de ochtend (zaterdag?) en ga lekker 2 uurtjes winkelen.

Een paar uur wachten stelt niks voor i.t.t. 9 dagen wachten toch? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EMP schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:52:
Bedankt voor de tips. Ik heb met Amsterdam gebeld. Ze kunnen het daar op locatie repareren, en waarschijnlijk is het dan de zelfde dag klaar. Echter is het niet klaar-terwijl-je-wacht, maar gaat er wel wat tijd overheen. Niet echt handig dus.

Ook gezien de leeftijd van het toestel hebben we gekozen om deze keer een imitatieaccu in te laten zetten. Indien er keuze is zullen we voor een A+ kwaliteit gaan. Goedkoper dan het origineel, en je kunt er wél op wachten.
Met een nieuwe originele accu kan ze er weer een tijdje tegen. je weet nooit wat voor 'Ali' accu je krijgt bij lokale reparatiewinkel. Zolang het toestel goed bevalt lijkt het mij de kosten van org. wel waard. en het wordt vakkundig gerepareerd met 6mnd garantie op de reparatie zelf. (het kan zelfs gratis zijn als er een zgn serviceprogramma voor loopt. dit kun je oa hier checken https://support.apple.com/nl-nl/iphone6s-unexpectedshutdown) Vaak genoeg meegemaakt dat er schroefjes verkeerd geplaatst zijn, ontbreken of afdekcovers ontbreken etc. Als je toch voor namaak kiest zou ik het zelf gaan vervangen.

als je niet weet hoe dat werkt, kun je hier meer info vinden(weet je ook hoelang het +- duurt)
https://www.ifixit.com/Gu...Battery+Replacement/51380

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 16:54
Lastig geval... ik zou in principe altijd zeggen dat je voor origineel moet gaan, maarrrr... de originele accu van de 6S is een notoir slechte accu en dan kan een goede imitatie beter zijn... met de nadruk op 'kan', want er zit veel kwaliteitsverschil in de diverse merken imitatie accu's... ga je voor imitatie zorg er dan iig voor dat je de accu koopt bij een shop die kwaliteit nog een beetje hoog in het vaandel heeft... ga dus sowieso niet voor de allergoedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bij sommige Coolblue winkels doen ze on-site repair. Die zijn AASP, dus je krijgt officieel support en garantie en Apple-hardware. Op afspraak duurt het 2 uur, zonder afspraak moet je 3 uur wachten. Mijn iPhone 7 krijgt a.s. zondag een nieuwe accu in Arnhem. Kijk even op reparatie.coolblue.nl (oid) om te zien waar je terecht kunt.

Via de Apple Support app kun je ook een lijst krijgen van AASP's, die kun je bellen om te vragen of ze on site repair doen. Dat is dus niet alleen de Apple Stores zoals Apple je wil doen geloven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MicGlou schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:01:
Lastig geval... ik zou in principe altijd zeggen dat je voor origineel moet gaan, maarrrr... de originele accu van de 6S is een notoir slechte accu en dan kan een goede imitatie beter zijn... met de nadruk op 'kan', want er zit veel kwaliteitsverschil in de diverse merken imitatie accu's... ga je voor imitatie zorg er dan iig voor dat je de accu koopt bij een shop die kwaliteit nog een beetje hoog in het vaandel heeft... ga dus sowieso niet voor de allergoedkoopste.
De zgn 2e batch is niets mis mee.(kleine kans dat je nu een batterij uit 2015 krijgt)

Pagina: 1