Vraag

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-07 22:12
Hallo,

ik heb een apart probleem waar ik me geen raad meer mee weet.

Ik heb een synology DS213+ en ziggomodem(connectbox)

Als ik mijn NAS benader via mijn PC en vaste verbinding dan kan ik alles ermee doen geen probleem. Zodra ik mijn NAS benader via wifi via mijn ipad/iphone/Appletv via de DS apps dan reset de modem zich. Dit gebeurd ook met en chromebook.
Het vreemde is dat zodra ik wifi uitschakel op mijn telefoon(4G) er geen problemen zijn, ook niet als ik op een ander wifi netwerk zit.

De modem gaat dan helemaal uit en start weer op na 2 minuten doet de wifi het weer maar zodra ik bovenstaande weer uitvoer dan reset de modem zich weer.

Ik heb van Ziggo al een nieuwe modem ontvangen maar dat mocht niet helpen...

iemand een idee?

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:51
Lampjes en al?

• U2psv
Ja zelfs bij ziggo zien ze dat de modem dan even offline gaat.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:27
Kan je via Wifi bijvoorbeeld wel bij je PC?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• U2psv
ja dat kan wel dat is geen probleem, als ik ook een film op mijn nas kijk via wifi en dan infuse en apple tv dat is het ook geen probleem.

Als ik dus via wifi een app open van Synology zelf of het buroblad open van de Synology gebeurd het, niet via bekabeld/4g ook niet als ik films stream via wifi

[ Voor 42% gewijzigd door U2psv op 27-02-2020 16:09 . Reden: toevoeging ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:51
Ik denk dat je even met wireshark moet kijken wat er precies gebeurt. Ik ben wel benieuwd nu. Dit is heel bijzonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe verbinden die apps met je NAS? Aangezien je het ook via 4G test dus blijkbaar niet middels een lokaal IP adres? Heb je portforwards ingesteld in je modem? Wellicht dat er een bug in de modem firmware zit waardoor ie crasht op het moment dat ie vanaf binnen en verzoek krijgt op zijn publieke IP wat ie dan weer terug naar binnen moet mappen (NAT loopback)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• U2psv
Als ik via IP adres connect dan lijkt het erop dat hij het wel doet, normaal verbind ik via een no-ip.org link. Zodra ik via de no-ip.org inlog via wifi gaat de modem offline via 4g heb ik daar geen problemen mee.
Ik heb de poorten geforward voor externe toegang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:47
De Compal connextbox heeft problemen met hairpinning (dat heeft hij al een hele tijd). Probeer een Arris te regelen, die heeft dat probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Oeh, zo te lezen ga ik dus door voor de koelkast :*)

Die no-ip.org link wijst naar je externe IP adres en dan loop je inderdaad dus tegen die NAT loopback bug aan.

Als een bug-vrij modem regelen niet lukt zou je er evt. over kunnen nadenken om een VPN server op je NAS te zetten. Als je buiten bent verbind je eerst met VPN en je apps kunnen dan altijd via de interne IP adressen werken. Nog veiliger ook, omdat dan alleen de poort van je VPN server open hoeft te staan vanaf buiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 27-02-2020 19:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:40
:P Die bug was dan ook al ruimschoots bekend. Zo kan ik ook een koelkast winnen..

Vervelender is dat Ziggo weinig haast lijkt te maken om dit te fiksen. Je moet wat moeite doen om via de community een Arris connectbox los te peuteren. Je zult mij zeker niet horen zeggen dat dat modem bugvrij is, maar de NAT loopback werkt wel.

• U2psv
Orion84 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:26:
Oeh, zo te lezen ga ik dus door voor de koelkast :*)
Zeker goede kans dat je hem wint!

okay, morgen maar eens bellen met ziggo @hcQd , gelukkig voor nu is het dus binnenhuis via ipadres,
Ik zal morgen ook eens kijken naar de VPN die heb ik ook aan staan.

• U2psv
valkenier schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:40:
:P Die bug was dan ook al ruimschoots bekend. Zo kan ik ook een koelkast winnen..

Vervelender is dat Ziggo weinig haast lijkt te maken om dit te fiksen. Je moet wat moeite doen om via de community een Arris connectbox los te peuteren. Je zult mij zeker niet horen zeggen dat dat modem bugvrij is, maar de NAT loopback werkt wel.
Nog niet bekend bij mij, veel gegoogeld op dit probleem maar kwam er niet uit.
Iets lospeuteren bij ziggo is sowieso een ramp, vervelend ook dat ik meerdere malen wel een uur aan de lijn heb gehangen met dit probleem en 3 modems verder het er dus nog steeds inzit. Ziggo blijft ook zeggen verbinding is goed dus ligt niet aan ons |:(

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

valkenier schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:40:
Niet bij mij :P
Dat is inderdaad een beetje jammer dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinax
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb dit probleem als ik verbind met mijn remote pc via RDP, echt heel erg irritant. Zou een externe router en dan dit modem in bridge modus dit verhelpen? Ben er wel een beetje klaar mee. Ook zijn er extreem veel wifi drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:21
Als het probleem 'm specifiek in die hairpin NAT zit dan zou het inderdaad niet moeten optreden op het moment dat je het modem in bridge zet en een andere router NAT laat afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehderuiter
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07 19:06
@ Trinax. Lukt het als je het modem in bridge-modus hebt gezet? Ik heb volgens mij dit probleem ook. Ik heb een Compal modem. Ik heb een Synology router die ik ertussen kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 13:12
Ik heb steeds minder vertrouwen in de modems van Ziggo. De ontwikkeling gaat zo snel dat de mensen daar het zelf ook niet meer weten.

Ik kies steeds vaker voor bridged modus en een eigen firewall. Wat wel vaak helpt is het laten uitschakelen van IPv6. Misschien dat snel een oplossing kan bieden?
Pagina: 1