Vraag

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-11 18:53
Ik heb Kodi op een Raspberry Pi staan met de addon retrospect.
Inloggen lukte voor de SBS zenders.

Wanneer ik daarna een programma probeer te bekijken werkt dat snel en mooi, maar ook heel stil. Geluidloos zelfs...
Ik ben al rond aan het kijken en zag dat ik alles moet updaten, maar dat heb ik al gedaan.

Nog iemand met dit probleem?

Beste antwoord (via cadsite op 28-02-2020 15:30)

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 16:35
Heb je wel geluid via andere add-ons? Zo niet moet je even de audio-instellingen induiken.
Je kunt via HDMI en via analoog out (Line Out) geluid overbrengen naar TV of stereoset.
Ook kun je LibreElec downloaden en hiervoor een patch installeren die beiden outputs pakt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Theo74
Heb je wel geluid via andere add-ons? Zo niet moet je even de audio-instellingen induiken.
Je kunt via HDMI en via analoog out (Line Out) geluid overbrengen naar TV of stereoset.
Ook kun je LibreElec downloaden en hiervoor een patch installeren die beiden outputs pakt.

• cadsite
Nu je 't zegt...
In het begin had ik telkens een "ploink" geluidje bij het bedienen van Kodi via de GSM en nu heb ik dat niet meer.
Waarschijnlijk is er ergens een instelling veranderd bij het installeren van een andere addon.
Ik zal er vanavond nog eens naar kijken.

Bedankt alvast.
(Kodi staat er bij mij op via LibreElec)

• Theo74
Ik draai LibreElec op een NUC en had het probleem dat ik of geluid via de 3.5mm Jack Line-Out mijn speakers had of alleen via HDMI naar mijn TV. Hierdoor moest ik steeds in menu-submenu-submenu om te wijzigen.
Na enig zoeken vond ik een website van iemand die LibreElec versies maakt waarin een patch zit voor audio, om Line-Out en HDMI gelijktijdig te kunnen te horen.
(Ik kan die website helaas zo snel niet meer vinden. Is al een lange tijd geleden dat ik een LibreElec NUC maakte.)

Misschien heb je hier nog wat aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Theo74 op 27-02-2020 14:40 ]

• cadsite
Ik zal eerst de old-school oplossing proberen.
Gewoon een jack-jack aansluiten naar de TV.

• Theo74
De meeste Jack connectoren in een TV zijn Audio-Out, dus om het TV geluid naar een versterker of koptelefoon te sturen. En geen Audio-In.
Maar goed, als je op het niveau rPi zit dan zal deze opmerking meest mogelijk retorisch voor je zijn.

• cadsite
Ik heb even de SD card opnieuw gevuld met een blanco LibreElec met Kodi.
Nu werkt alles weer naar behoren en ook het bekijken van een programma van SBS lukt perfect, inclusief klank.
Op een uur tijd wel een-tal keren dat het beeld enkele seconden bevroor terwijl de klank door ging, maar verder perfect.

Bedankt om me op het juiste spoor te brengen!

• Theo74
cadsite schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:30:
Ik heb even de SD card opnieuw gevuld met een blanco LibreElec met Kodi.
Nu werkt alles weer naar behoren en ook het bekijken van een programma van SBS lukt perfect, inclusief klank.
Op een uur tijd wel een-tal keren dat het beeld enkele seconden bevroor terwijl de klank door ging, maar verder perfect.

Bedankt om me op het juiste spoor te brengen!
Geen dank voor de tip(s), zo ben ik ook wijzer geworden door de zoeken en te proberen.

Kodi/LibreElec en 'bepaalde' add-ons is wel vaker een probleem, zeker in het kat-muis verhaal van de stoute add-ons. Er worden aan de lopendeband forks gemaakt, of uitgekleedde kopieen van bestaande add-ons uitgebracht en daarin zit nog wel eens een hiaat.

Op dit moment zijn is IPTV helemaal hot, vooraal via goedkope All-In abonnementen via de Ali Ex. webshop.
Volgens mij niet geheel plausibel en eerder dubieus maar als ik de verhalen mag geloven werkt het goed.

Pagina: 1