Mediastation voor mezelf maken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pingwill
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-12-2022
Allereerst fijn dat ik op dit forum terecht kan. :)

Laat ik beginnen met wat ik graag wil! ;)

Ik wil mijn MP4 video afspelen (in HD 920x1080)
Een goeie radiostream afspelen.
Een remote om te schakelen
Netflix afspelen
Alternatief voor de google chromeCat

Ik heb een INTEL NUC met 8 GB intern en 320 SSD.
https://tweakers.net/pric...t-nuc6cayh/specificaties/
Voorzien van WIN10 Pro.

Wat raden jullie me aan? _/-\o_

Beste antwoord (via Pingwill op 04-03-2020 14:00)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een NUC met Windows is natuurlijk slechts een fundament. Daarop kun je e.e.a. verder op gaan inrichten en Kodi is daarvoor een prima keuze. Op basis van dit concept heb ik zelf heel wat jaartjes gewerkt.

Sinds een tijd overgestapt op een Nvidia Shield. Die doet alles out-of-the-box wat jij zoekt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:11
Zelf gebruik ik Kodi als mediaspeler. Films en muziek haal ik van een NAS maar bij een kleinere collectie kan dat prima van een externe schijf of zelfs in de NUC.
Kodi heeft ook plugins (bijv. ListenLiveEU) waarmee je radiostreams kan afspelen. Spotify kan ws. ook.

Netflix gebruik ik zelf niet maar er is een plugin voor Kodi, en anders kan je vanuit Kodi ook de netflix app op Windows starten

Als remote heb ik een Logitech Harmony, waarmee ik ook de NUC kan aan/uitzetten en de TV bedienen. Je kan Kodi echter ook via een app op je telefoon bedienen.
Het is geen alternatief voor Chromecast maar je kan er in principe wel een filmpje naar toe sturen om op de TV af te spelen.

Nadeel van Kodi is, maar dat geldt voor eigenlijk alle media software, dat je eerst even bezig bent om alles in te richten en te leren hoe het werkt.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Pingwill
Zo, dat valt tegen. Gruwelijk in vergist. Dacht dat het simpeler was.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een NUC met Windows is natuurlijk slechts een fundament. Daarop kun je e.e.a. verder op gaan inrichten en Kodi is daarvoor een prima keuze. Op basis van dit concept heb ik zelf heel wat jaartjes gewerkt.

Sinds een tijd overgestapt op een Nvidia Shield. Die doet alles out-of-the-box wat jij zoekt.

• Pingwill
[b]D vd V in "Mediastation voor mezelf maken." Sinds een tijd overgestapt op een Nvidia Shield. Die doet alles out-of-the-box wat jij zoekt.
Is dat software?

• Pingwill
Iets te snel, vergeet dat ik het gevraagd heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats `m ook even naar CEA, omdat dit eigenlijk aankoopadvies is :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Pingwill Lees de links uit deze post van mij eens door. Jorgen in "Popcorn A210 is aan vervanging toe"

Hoewel veel zich richt op afspelen van media dmv Kodi, gaat het eigenlijk op voor alle soorten mediaspelers. Dit geeft je hopelijk een goede basis voor verder kiezen en/of gerichtere vragen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik denk dat Plex een erg goede mediabibliotheek is voor je. Die analyseert welke films en muziek je hebt en maakt het gemakkelijk bereikbaar.
www.plex.tv en downloaden voor Windows. Aangeven in welke map series, films en muziek staan.

Verder zou je als remote een goedkope draadloze muis kunnen gebruiken, of zelfs een USB achtig iets van Aliexpress :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingwill
Hé allemaal.
Allereerst thxs, jullie hebben me prima geholpen. Ik heb advies ter harte genomen en de Nvidia Shield aangeschaft. Zit wel nog met een vraagje. Hoe stream ik muziek vanaf een simpele link zoals deze?
http://178.159.3.22:8100/stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Pingwill schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:31:
Hé allemaal.
Allereerst thxs, jullie hebben me prima geholpen. Ik heb advies ter harte genomen en de Nvidia Shield aangeschaft. Zit wel nog met een vraagje. Hoe stream ik muziek vanaf een simpele link zoals deze?
http://178.159.3.22:8100/stream
VLC mediaplayer installeren :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1