Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Flash drive van externe USB harde schijf gemaakt

Pagina: 1
Acties:

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een oude PC met Windows 7 ge-upgrade naar Windows 10. Tijdens het upgraden heb ik er voor gekozen om een externe harde schijf te gebruiken als USB flash drive waar de installatiebestanden op gezet zijn.

Wanneer ik nu de harde schijf benader zie ik alleen die kleine partitie waarop de installatiebestanden staan. Is er een manier om nog bij de andere data op de harde schijf te komen?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:02
De schijf wordt geformatteerd dus de andere data is niet zomaar meer te benaderen.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:21
Als je een backup hebt, dan kan je deze schijf formatteren en je backup terug zetten.
Als je geen backup hebt en de data is niet belangrijk: deze schijf formatteren en verder gaan met je leven.

Als de data wel belangrijk is en je hebt geen backup, helaas ben je dan niet goed bezig geweest met je data.
Advies is dan: direct stoppen met nog iets te doen op deze schijf.
Indien je data veel geld waard is voor jou: recovery bedrijf inschakelen. Voor minder dan 500 euro ben je waarschijnlijk niet klaar.
Als je je data wil herstellen maar het is geen 500 euro waard -> dan kan je zelf aan de slag met programma's als Recuva en GetDataBack. Vast nog wel een hoop andere gratis of betalend.

Een tussenvorm kan nog zijn om eerst en vooral een bit-voor-bit kopie te maken van deze schijf op een andere schijf (die minstens even groot moet zijn). Dan kan je op je kopie knoeien en indien het niet lukt kan je alsnog je origineel naar een recovery bedrijf sturen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Met /\/\

Je schijf is geformateerd. Dus een gedeelte van je bestanden zal overschreven zijn.
er nog wel een kleien kans om een gedeelte van je bestanden terug te krijgen.

Je kunt gratis een programma als https://recoverit.wondershare.com/data-recovery.html proberen.
Dat kan je een inschatting maken of het de moeite nog waard is.

En laat het een les voor de toekomst zijn. Geen schijven formateren als je er data op hebt staan, en Altijd backups hebben. De zelfde schijf had ook kunnen crashen, geransomewared etc.. kunnen worden.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d