Toon posts:

naar bron document verwijzen en verversen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb meerdere brondocumenten, deze heb ik met Som.als opgezocht naar het doel document. Het werkt allemaal alleen loop ik tegen een probleem aan.

Als ik het doeldocument opnieuw open en deze wil laten verversen geeft die #waarde! aan. Als ik de brondocumenten weer open werkt de formule weer.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen want wil niet elke x alle documenten hoeven te openen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:00
Volgens mij kun je niks veranderen aan het feit dat de documenten moeten worden geopend.
Je zou kunnen overwegen een macro te schrijven die met een klik alle documenten opent waarnaar verwezen wordt (geen idee hoe dat te doen overigens). Je kunt ook overwegen je data uit alle individuele documenten op te halen met PowerQuery, waardoor je een gestructureerde kopie opslaat in je doeldocument en de bewerkingen vervolgens daarop uitvoeren.

Macro: je doeldocument blijft intact, maar je krijgt er wel VBA voor terug, wat niet altijd wenselijk is.
PowerQuery: je moet je doeldocument opnieuw opbouwen, maar maakt wel gebruik van de laatste technologie en werkt standaard in alle nieuwere Excel-versies.

[ Voor 23% gewijzigd door Patrick_6369 op 02-03-2020 08:47 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.