Zojuist is mijn huidige pc gecrasht! Ik heb het gevoel dat het probleem ontstond in de videokaart, want deze begon te roken en heb ik aangemeld voor RMA. Zit nog ruim binnen de garantie. Ik heb de pc ook niet overclockt en de standaarvoeding van 550 Watt zit er nog in. De pc is ook alweer wat ouder aan het worden (2014), daarom waarschijnlijk ook zeker aan vervanging toe. Ik hoop snel wat over mijn RMA te mogen horen en zal dan de overige onderdelen bestellen. Ik durf het niet echt aan de huidige onderdelen te recyclen, behalve de SSD's en eventueel de kast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou er graag weer mee willen kunnen gamen, inclusief de Oculus Rift S gebruiken. De andere gebruiksopties kan hij dan ook aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefste max. €750-1000.- inclusief alles. De videokaarten de SSD's heb ik al. Eventueel kan de kast ook mee worden genomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
- Geforce 2060RTX TwinX
- Samsung SSD 840 2TB
- Samsung SSD 840 500GB
- aoc q3279vwfd8 32" (DP)
- Samsung monitor 27" (HDMI)
- Oculus Rift S
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De overige onderdelen. Eventueel heb ik de Zalman Z11 Plus (2014) ook nog om mee te nemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat mij betreft meeste Bang for Bucks
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag voldoende werkgeheugen. Processor mag een Ryzen zijn en enigszins capaciteit om Rift S te ondersteunen zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het liefst zoveel mogelijk Bang-for-my-buck willen krijgen. Ik had niet echt rekening gehouden met deze uitgave.
Wat ik mee zou kunnen nemen zou fijn zijn. De voeding, de processor, het geheugen en het moederbord zijn relatief op. Deze blijven dus sowieso achter.
Misschien hebben jullie een beter idee over wat ik in de huidige kast kwijt kan, of dat het toch handiger is om een nieuwe kast aan te schaffen.
In ieder geval alvast bedankt,
Opzet:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou er graag weer mee willen kunnen gamen, inclusief de Oculus Rift S gebruiken. De andere gebruiksopties kan hij dan ook aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefste max. €750-1000.- inclusief alles. De videokaarten de SSD's heb ik al. Eventueel kan de kast ook mee worden genomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
- Geforce 2060RTX TwinX
- Samsung SSD 840 2TB
- Samsung SSD 840 500GB
- aoc q3279vwfd8 32" (DP)
- Samsung monitor 27" (HDMI)
- Oculus Rift S
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De overige onderdelen. Eventueel heb ik de Zalman Z11 Plus (2014) ook nog om mee te nemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat mij betreft meeste Bang for Bucks
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag voldoende werkgeheugen. Processor mag een Ryzen zijn en enigszins capaciteit om Rift S te ondersteunen zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het liefst zoveel mogelijk Bang-for-my-buck willen krijgen. Ik had niet echt rekening gehouden met deze uitgave.
Misschien hebben jullie een beter idee over wat ik in de huidige kast kwijt kan, of dat het toch handiger is om een nieuwe kast aan te schaffen.
In ieder geval alvast bedankt,
Opzet:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,90 | € 92,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 716,80 | ||