Apache + PHP upgraden

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik draai nu Apache 1.3.19 samen met PHP 4.0.5 op RedHat 6.2. Nu wil ik deze 2 upgraden naar de laaste versie (dus Apache 1.3.20 en PHP 4.0.6), maar hoe doe ik dit het beste. Moet ik eerste de ouwe versies verwijderen ofzo.
Ik ben helaas nog een beetje newbie op dit gebied, maar het installeren (zelf compilen enzo) van deze 2 ging me aardig goed af.

Misschien onbelangrijk, maar MySQL draait er ook perfect op, maar die hoef ik niet perse te upgraden (toch?).

Iemand die me ff verder helpt?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Doe gewoon de RPM packages dl van Apache en PHP .. dan doe je rpm -U <package naam>
correct me if i'm wrong

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Tja, aangezien je Redhat draait kan ik je dit advies geven:
Verwijder apache+php eerst volledig met RPM -nogwat.

Daarna Apache + PHP lekker met de hand compilen, kun je zelf de opties aangeven.

Of je haalt de Apache Toolbox op, dit proggie/script kan alle benodigde sources zelf ophalen en compilen. Als je niet zo ervaren bent misschien wel een oplossing.
Haal maar op freshmeat.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Maar ik heb die versie die er nu op staan ook zelf opgezet door te compileen enzo, dus niet een RPM package ofzo.

Ik kan ze dus (denk ik) ook niet un-installen met RPM -u (ofzo).

Kan ik de nieuwe versie er gewoon overheen compileen zonder optie's te verliezen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ikzelf heb een klein sh-sriptje gemaakt dat netjes de verschillende apps compileert (apache, mod_ssl, php en wat nog meer nodig kan zijn) met een simpele edit in dat filetje (moet het nog es mooi stroomlijnen) kan ik zo een nieuwe versie installeren inclusief een apache-reset zodat de nieuwe versie geladen wordt.

Dit deed ik op een redhat6.1 en nu op 7.1 machine.
Je kan het best wel heel apache+php verwijderen van je machine, wat rpm's betreft

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:10 schreef ACM het volgende:
Je kan het best wel heel apache+php verwijderen van je machine, wat rpm's betreft
Nogmaals, de versies die er nu op staan zijn dus geen RPM's, ik heb ze zelf gecompileerd enzo.

Maar thanks voor de info.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

om downtime te beperken kan je best eerst compilen maar nog geen make install doen en dan apache stoppen, dir verwijderen, make install, vergeet ook je httpd.conf niet te backuppen als je daar veel hebt in aangepast.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1