Gezocht een Woonkamer TV voor gaming.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik zoek een?
Samsung TV 55 inch of iets groter, 4K, HDR
De reden voor Samsung is dat de rest van mijn toestellen dit ook zijn waaronder de soundbar die met de TV opstart en me dit kabels zichtbaar scheelt.

Wat is je budget?
700/800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV, Videos in 4K, Gaming via consoles

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung QLED 55Q60R Zwart
pricewatch: Samsung QLED QE55Q64R Zilver
pricewatch: Samsung 55RU8000 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar moet ik op letten voor; HDR. Laatste versie HDCP/HDMI.

De reden van de aanschaf?
Ik had / heb een 55 curved staan waarin witte spots door de backlight komen, bekend issue bij het paneel, binnen 5 jaar.. ;( De reparatie die ik kreeg geboekt was de helft van de aankoopwaarde, en die was niet weinig..

Beste antwoord (via d5stick op 02-03-2020 09:21)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Q60R is nagenoeg gelijk aan de RU8000; heeft enkel iets meer helderheid en kleurenvolume voor hdr, een betere beeldprocessor (upscaling) en een Ambient mode. De Q64R is een te dure zilveren Q60R. Allen komen echter dimming en (piek)helderheid te kort voor fatsoenlijke hdr. Hiervoor moet je naar de Q70R; de eerste in lijn met FALD (full array local dimming).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Q60R is nagenoeg gelijk aan de RU8000; heeft enkel iets meer helderheid en kleurenvolume voor hdr, een betere beeldprocessor (upscaling) en een Ambient mode. De Q64R is een te dure zilveren Q60R. Allen komen echter dimming en (piek)helderheid te kort voor fatsoenlijke hdr. Hiervoor moet je naar de Q70R; de eerste in lijn met FALD (full array local dimming).

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Hdr gamen op een samsung in game modus is niet zon succes geloof ik.

YouTube: How Game Mode Affects Picture Quality + 24-Hour OLED Burn-In Test wi...

Dit is nog wel het topmodel van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Samsung en Sony en standaarden zijn niet de grootste vrienden dat heb ik gemerkt op mijn huidig toestel.
Het zal dan toch de Q60R worden. Bedankt voor de input @benbaba