Vraag

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
Hallo,

Ik heb het hele E-reader gebeuren eigenlijk altijd totaal langs me heen laten gaan, (ik was zelfs in de veronderstelling dat het gewoon een soort lcd schermen waren), maar sinds ik geinteresseerd ben geraakt in lezen wil ik er nu toch graag 1 aanschaffen. Ik ben hier dus een complete leek in, en vroeg me af of ik hier advies kan krijgen van de kenners.

Ik ben van plan zoveel mogelijk te lezen, met het doel om te leren en te ontwikkelen. Ik wil dus geen verhalen lezen, maar alleen maar allerlei kennis opdoen, dus boeken over spiritualiteit, zelfhulpboeken, psychologie, boeken over het verdienen van geld, de mogelijkheden van het internet, solliciteren, een bedrijf opstarten, enzovoort. Nederlandstalig is prettig, maar ook Engelstalig wil ik zeker lezen.

Nu heb ik al een beetje rondgekeken en ben ik uitgekomen op 2 modellen die mij goed en betaalbaar lijken:

- Kobo Clara HD
- Pocketbook Touch HD 3

Ik neig qua apparaat naar de Pocketbook, maar ik vraag me bijvoorbeeld af of het beter is om een Kobo te nemen, in verband met een eventueel abonnement op Kobo plus. Ik begrijp dat dit alleen mogelijk is met een Kobo e-reader?

Iemand enig idee of Kobo plus een goede reden is om voor een kobo te gaan, met het doel dat ik heb?

Beste antwoord (via rens-br op 28-02-2020 08:24)

• Rtje84
Bedankt voor de reactie's.

Na een korte zoektocht heb ik een Kobo Libra H20 gekocht. Mijn eerste e-reader, en ik moet zeggen, fantastisch apparaatje. Ik twijfelde vooraf nog over de vormfactor, met die extra rand, maar na 5 minuten wist ik al dat ik de juiste keuze had gemaakt. Helemaal super!

Alle reacties

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:52
Via Kobo Plus kun je een gratis proefperiode van 30 dagen afsluiten, volgens mij kun je daar ook met iOS en Android gebruik van maken. Wellicht dat je op die manier kan kijken of de catalogus een aanvulling is.

Qua gebruiksgemak heb ik de Clara HD en ben ik er heel erg blij mee. Ik lees op vakanties gemakkelijk meer dan 3 uur per dag en vind het vooral ook relaxed hoe de Kobo het licht op het scherm schijnt in plaats van dat het licht vanuit het scherm schijnt (zoals smartphone). Het scherm is scherp en dat je de warmte van licht kan aanpassen is vooral 's avonds echt heerlijk. Comfortlight noemen ze dat geloof ik bij Kobo. Ik ken de Pocketbook die je noemt overigens niet dus daar kan ik niet mee vergelijken. Mijn vrouw was daarnaast erg tevreden over Kobo Plus, maar gebruikte wel een heel ander deel van de catalogus dan jij zoekt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 10:38

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zelf gebruik ik gewoon Google Play Books icm een Chuwi 10" tablet LTEpad. (109 euro aanbieding Amazon.de).

Deze gebruik ik nu zo'n 1,5 jaar en bevalt gewoon goed. Het is maar net wat je wilt uiteraard maar na wikken en wegen toch voor een gewone Android tablet gegaan zodat ik er gewoon meer mee kan dan alleen Ebooks lezen.

Met de blauw licht filter/'gele' achtergrond in play books is het goed te doen zowel overdag als 's avonds.

Wat ook een plus is, als je b.v. op je telefoon dezelfde account gebruikt kun je daar nog even verder lezen en die informatie wordt gewoon opgeslagen dus je hoeft niet te zoeken waar je gebleven was.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
Bedankt voor de reactie's.

Na een korte zoektocht heb ik een Kobo Libra H20 gekocht. Mijn eerste e-reader, en ik moet zeggen, fantastisch apparaatje. Ik twijfelde vooraf nog over de vormfactor, met die extra rand, maar na 5 minuten wist ik al dat ik de juiste keuze had gemaakt. Helemaal super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit aankoopadvies is, verhuis ik je topic nog even naar de goede hoek..