Computer doet raar, valt spontaan uit.

Pagina: 1
Acties:

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:50
Hallo, Ik heb zojuist wat raars mee gemaakt. Ik zat een spelletje te spelen... na een tijdje sloot het spel zomaar af. En daarna weer.... ik Malwarebytes draaien... die vind 2x een één of andere bitcoin miner. Toen wou ik die met malware bytes verwijderen, en toen kwamen de bluescreens. O.A. Critical Proces died. en Whea uncorrectable error. Daarna heb ik de computer een aantal keer geprobeerd op te starten maar elke keer kwam die bluescreen er weer bij tijdens het opstarten.

Toen heb ik windows 10 naar een eerder punt hersteld naar 14 februari, maar ook dit heeft niet geholpen. dezelfde bluescreens bleven maar komen. Daarna heb ik windows 10 maar opnieuw geinstalleerd, dus format drive en windows 10 cd er in en installeren maar.

Nu lijkt het lekker te lopen, maar schijn bedriegt, de computer valt nu zomaar uit zonder wat te melden.
Nu heb ik wat stress tests gedaan voor de cpu en gpu, bij de gpu liep die wel lekker door. maar bij de cpu stress test gaf die errors aan in dat programma en viel die computer weer uit.

Wie kan en wil mij hierbij helpen ?

Computer Specificaties:

Intel Core i5 3550
NVIDIA GeForce GTX 970
Samsung 860 500gb ssd
1x 500gb 2,5hdd 1x 3,5 1tb
16GB Ram 4x 4gb Crucial Ballistix Tactical
ASUS Motherboard INC. P8Z77-M PRO
Voeding Cooler Master GM G450

• Thewisbone
Elke keer als ik een programma wil installeren geeft die een blue screen aan, Whea uncorrectable error.

Ik heb geen idee waar ik naar moet zoeken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:02
En als je de videokaart eruit haalt en de monitor aansluit op het moederbord?
2 geheugenmodules eruit halen?
HDD's loskoppelen.
Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu?
Welke virusscanner gebruik je?

• Thewisbone
Uszka schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:27:
En als je de videokaart eruit haalt en de monitor aansluit op het moederbord?
2 geheugenmodules eruit halen?
HDD's loskoppelen.
Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu?
Welke virusscanner gebruik je?
Ik ben momenteel er mee bezig, probeer het nu zonder de GPU, zien of die blijft draaien.
Daarna ga ik de geheugen bankjes testen.

Terwijl ik dit bericht typte kreeg ik weer een bluescreen, dus aan de GPU ligt het niet.
Ik ga nu de rambankjes proberen.

• Thewisbone
Ik heb al rambankjes 1 voor 1 er uit gehaald, en de windows laten booten, bij alle rambankjes kwamen er bluescreen. dus het ligt niet aan de ram stickjes, of ze moeten toevallig allemaal kapot zijn.

Via bluescreenviewer blijkt er iets te zijn met ntoskrnl.exe ?

• Thewisbone
Ik denk dat het CPU gerelateerd is, dus heb ik even in de bios rond gekeken. en daar vond ik de optie.

CPU Turbio ratio, die stond op manual en dan 4x 39. die heb ik op automatisch gezet. zien of dit gaat helpen. geen idee wat het is maar goed.

• Thewisbone
Heeft ook niet geholpen...

• Thewisbone
Hier een Error Report:

https://imgur.com/iwt7jBC

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Schone installatie al geprobeerd?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Thewisbone
Ja, al 3keer zelfs. geen resultaat. Bluescreen blijven komen

• Thewisbone
Misschien een domme vraag, maar zou het ook kunnen dat er stofdeeltjes zijn die BSOD's veroorzaken? ik zit midden in een verbouwing met allemaal bouwvakkers in mijn huis. En het is nogal stoffig.. je kent het vast wel.

Ik heb alleen mijn computer niet afgedekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Oké ik heb nu een paar dingen die ik denk te weten.

Het is CPU, moederbord, voeding of ssd die kapot is.

SSD is 3 maanden oud, Voeding is 2,5 jaar oud, rest is ouder.

Iemand manieren om dit te testen? zal zelf te denken om even de ssd er uit te halen en het te proberen met een HDD.

Daarbij is ook het rare, ik kan de pc nu gewoon weer gebruiken. maar als ik iets wil installeren of ik wil een spelletje spelen. dan krijg ik een Blue screen. Whea uncorrectable error.

Ook zei die net voorbij de BIOS met het opstarten. NEW CPU installed... ok? geen idee thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Zoveel Views, niemand met antwoorden. ik heb altijd van die vreemde computer problemen bij mezelf haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
SSD is het makkelijkst om te testen in een andere machine.

Maar hoe kun je bij een schone installatie een fout krijgen mbt ntoskrnl.exe, is je bron (download, dvd ofzo) dan wel in orde?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Kalief schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 01:34:
SSD is het makkelijkst om te testen in een andere machine.

Maar hoe kun je bij een schone installatie een fout krijgen mbt ntoskrnl.exe, is je bron (download, dvd ofzo) dan wel in orde?
Ja, DVD heb ik pas gebrand met nieuwste windows versie 1909. Had toevallig net een computer voor mijn vader geregeld waar dat voor nodig was, dus die had ik nog.

En daar draait die prima, dus dat is hem ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:@Thewisbone, gebruik aub de wijzigknop als je binnen 24u iets wilt toevoegen en er nog niemand heeft gereageerd. Je gebruikt het forum nu als chatvenster wat erg irritant leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
The WHEA uncorrectable error is a stop code displayed during blue screen crashes, and is usually caused by some type of hardware failure. A failing hard drive, defective memory, improperly seated CPU, and a variety of other hardware issues can all result in a WHEA uncorrectable error.

Met andere worden, je moet je hardware 1 voor 1 vervangen en uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
edit, laat maar...

[ Voor 93% gewijzigd door DeArmeStudent op 29-02-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Spierenburg schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:12:
The WHEA uncorrectable error is a stop code displayed during blue screen crashes, and is usually caused by some type of hardware failure. A failing hard drive, defective memory, improperly seated CPU, and a variety of other hardware issues can all result in a WHEA uncorrectable error.

Met andere worden, je moet je hardware 1 voor 1 vervangen en uitsluiten.
Wat ik al heb uitgesloten is het ram geheugen en videokaart. CPU is wat moeilijk testen ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Thewisbone schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:20:
[...]

Wat ik al heb uitgesloten is het ram geheugen en videokaart. CPU is wat moeilijk testen ;p
Je kan voor nog geen 5 euro een socket 1155 CPU bij vraag en aanbod kopen.

Verwacht zelf eerder dat het moederbord of de voeding niet meer goed is. Maar het blijft een kwestie van uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOS 3.1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2021

DOS 3.1

Syntax error

Kijk ook een naar je Bios, update hem evt. https://www.asus.com/nl/M...P8Z77M_PRO/HelpDesk_BIOS/
YouTube: How to Update Asus P8Z77-M pro bios
omdat je pc een keer aangaf of er een andere CPU was geïnstalleerd, misschien dat er meer fout staat in de bios.
Loop na de bios update de instellingen door en hou alles op een beetje normale waarden (dus niet overklokken enz), en kijk of het systeem stabieler is.
Helpt dat ook niet update je drivers dan eens met Drivers booster of iets dergelijks. https://www.iobit.com/nl/driver-booster.php
Update ermee, en daarna haal je het programma er weer af (anders blijft het zeuren of je het wil kopen).

Error 404½ Page found, but I won't show it to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Spierenburg schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Je kan voor nog geen 5 euro een socket 1155 CPU bij vraag en aanbod kopen.

Verwacht zelf eerder dat het moederbord of de voeding niet meer goed is. Maar het blijft een kwestie van uitsluiten.
Goed idee ! bedankt ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Kreeg gister even een helder momemt, dacht aan de paar keer dat de stroom hier hier helemaal uit was, ik heb mijn hele bios na gelopen en kwam wat dingen tegen die niet op standaard stonden. (cpu)

Werkt tot nu toe weer goed.. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOS 3.1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2021

DOS 3.1

Syntax error

Resumé: wat jezelf zei in je eerste post: "maar bij de cpu stress test gaf die errors aan"., en dat kan dus vaak aan instellingen in de Bios liggen. Hopelijk nu opgelost.

Error 404½ Page found, but I won't show it to you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisbone
DOS 3.1 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:17:
Resumé: wat jezelf zei in je eerste post: "maar bij de cpu stress test gaf die errors aan"., en dat kan dus vaak aan instellingen in de Bios liggen. Hopelijk nu opgelost.
Ja, geen bluescreen mee gehad en heb al een paar potjes kunnen gamen. dus denk dat het nu weer goed zit.

Zit alleen nu te twijfelen of ik nog wel de CPU, MOBO en RAM wil upgraden. haha.
Pagina: 1