gesoldeerd ram bij laptops in pricewatch vermelden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 13:06
Zat vanavond voor het eerst sinds lange tijd naar laptops te zoeken op pricewatch en het viel me op dat heel veel modellen tegenwoordig gesoldeerd ram hebben.

Daar kom ik pas achter als ik doorklik op de shop:
Zie hier bijvoorbeeld:

Er is geen enkele indicatie dat deze laptop over gesoldeerd ram beschikt:
pricewatch: Asus M509DA-EJ025T

De shop vermeld het overigens wel keurig:
https://www.alternate.nl/...ptop/html/product/1579482?

Ik denk niet dat ik de enige tweaker ben die gesoldeerd ram liever wil vermijden en als het er al op zit, dan in ieder geval iets dat een redelijke grootte heeft, zoals bijvoorbeeld 8GB

Zou te gek zijn als je daar dan ook op kan filteren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:47
Lijkt me een prima toevoeging, maar hoe je aan die data komt... misschien is dat bij Kingston of crucial uit de geheugen configurator te vissen.

Overigens kloppen de specs van alternate bij die laptop niet. Als er 4GB gesoldeerd is met 1 vrij slot, kan je onmogelijk 16GB plaatsen.

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 13:06
Oh ja inderdaad 16 GB gaat hem niet worden, tenzij er opeens 12GB modules gemaakt worden...
misschien is dat bij Kingston of crucial uit de geheugen configurator te vissen.
Geen idee hoe die data precies in pricewatch komt, maar als de shops het weten, dan moet het ook in pricewatch zichtbaar kunnen worden...

Overigens zou ik liever een verbod zien op gesoldeerde ram. Maar zo lang dat er niet is, dan maar een vermelding in pricewatch. Dan kun je het nog proberen te vermijden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Icecat wordt dacht ik hier nog steeds gebruikt, dus die data zou dan op https://icecat.nl/en/p/as...09da-ej025t-75613815.html moeten zijn te vinden voor vermelden in de PW.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 28-02-2020 08:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde