Arsance schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:11:
Dank voor jullie advies! Zal dit de volgende keer uiteraard meteen in het goede forum plaatsen.
Ik heb nu een VA monitor die best wel last heeft van ghosting en black smear. Vandaar dat ik deze monitor nu ook als tweede monitor wil gebruiken en een IPS model als eerste.
Inderdaad iets gelezen over IPS glow. Dit kan per product verschillen dus ik moet maar net geluk hebben of die van mij het minder heeft?
Alleen hopen dat ik het niet erg vind om een 27” als eerste monitor te gebruiken en een 32” als tweede.
Nogmaals bedankt.

IPS glow varieert niet per exemplaar, in tegenstelling tot wat je soms online zal lezen. Wat wel per exemplaar verschilt is backlight bleeding, omdat deze afhankelijk is van de torsiewaarden van de armatuurschroeven, waar glow een paneeltype eigenschap is.
Het paneel van de LG heeft inherent gewoon vrij veel glow. Recht achter en op een redelijke afstand van het scherm zitten maakt dat je daar vrij weinig last van zult hebben.
Hoe meer je gaat lezen echter, hoe meer je zal merken dat het een trade-off is. De perfecte monitor bestaat niet. Het ene zal altijd ten koste gaan van het ander en zo lang we afhankelijk zijn van courante LCD technologieën zal dat ook zo blijven.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.