Asus vs LG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsance
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 08:30
Voor mijn gaming setup ben ik opzoek naar een nieuwe main monitor. Ik heb nu de MSI Optix AG32CQ. Ik ben opzoek naar een IPS monitor. Twee monitoren gevonden, maar ik twijfel tussen de volgende twee:

- ASUS TUF Gaming VG27AQ
of
- LG 27GL850 Ultragear

Beide monitoren zo goed als dezelfde specs. Heeft iemand ervaring met één van deze monitoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De LG 27GL850 Ultragear is zo ongeveer de beste 1440p IPS monitor die je op het moment kan krijgen. Veel plezier ermee. ;)

Zie bijvoorbeeld:
When we get asked whether they should get the LG 27GL850 (read the review) or the Asus VG27AQ, the 27GL850 is generally a fair bit better with much faster and more consistent performance across its refresh range. But it’s a tad more expensive at $500.
https://www.techspot.com/review/1972-asus-tuf-gaming-vg27aq/
https://www.techspot.com/review/1908-lg-27gl850/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA. Verder is eigen inzet verplicht maar heb jij even geluk dat @DaniëlWW2 je voor is :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

@Arsance

@DaniëlWW2 heeft het bij het juiste eind. Als je een goede review erop na leest zie je dat de pixel response time van de VG27AQ bij lagere refresh rates kan oplopen tot 20ms. Dat is meer dan 1 frame en als zodanig ook goed merkbaar.

De 27GL850 heeft daar zo goed als geen last van. Deze heeft echter een iets lagere contrastverhouding in de praktijk en er wordt veel over IPS glow geklaagd bij dat model.

Het is dus maar net wat je belangrijker vindt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blaat schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:00:
@Arsance

@DaniëlWW2 heeft het bij het juiste eind. Als je een goede review erop na leest zie je dat de pixel response time van de VG27AQ bij lagere refresh rates kan oplopen tot 20ms. Dat is meer dan 1 frame en als zodanig ook goed merkbaar.

De 27GL850 heeft daar zo goed als geen last van. Deze heeft echter een iets lagere contrastverhouding in de praktijk en er wordt veel over IPS glow geklaagd bij dat model.

Het is dus maar net wat je belangrijkers vindt.
He, ben jij ook gerekruteerd? :P
IPS glow is wel een nadeel ja, maar als ik moet kiezen tussen dat of flinke ghosting, tja dan weet ik het wel.
br00ky schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 05:14:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA. Verder is eigen inzet verplicht maar heb jij even geluk dat @DaniëlWW2 je voor is :+ .
Mea Culpa. :$

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:19:
[...]

He, ben jij ook gerekruteerd? :P
IPS glow is wel een nadeel ja, maar als ik moet kiezen tussen dat of flinke ghosting, tja dan weet ik het wel.
[...]

Mea Culpa. :$
Zeer zeker! Maar geen zorgen, last zal je niet van me hebben. BBG-ers mogen niet in de crewfora. :+

"Flinke ghosting" is natuurlijk wel relatief. De response time in dit geval bedraagt maar iets meer dan 1 frame. Het kan altijd erger, zoals een VA paneel wat ruim 5 frames kan achterlopen in sommige situaties.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blaat schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Zeer zeker! Maar geen zorgen, last zal je niet van me hebben. BBG-ers mogen niet in de crewfora. :+

"Flinke ghosting" is natuurlijk wel relatief. De response time in dit geval bedraagt maar iets meer dan 1 frame. Het kan altijd erger, zoals een VA paneel wat ruim 5 frames kan achterlopen in sommige situaties.
Uh 1000ms : 144Hz = 6,94ms. 20ms is bijna vier frames en dat merk je wel. Persoonlijk heb ik zoiets van sneller dan je refreshrate in de meeste gevallen en vervolgens kijken naar anderen factoren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:48:
[...]

Uh 1000ms : 144Hz = 6,94ms. 20ms is bijna vier frames en dat merk je wel. Persoonlijk heb ik zoiets van sneller dan je refreshrate in de meeste gevallen en vervolgens kijken naar anderen factoren. :)
Die 20ms is bij 60Hz t/m 100Hz. :)

Bij 144Hz is de response time maximaal 12.3ms zonder overdrive, 6ms met overdrive.

Dat gezegd hebbende, de Asus is op dat gebied niet super. Dus als pixel response belangrijk voor je is, is de keuze snel gemaakt! :)

• Arsance
Dank voor jullie advies! Zal dit de volgende keer uiteraard meteen in het goede forum plaatsen.

Ik heb nu een VA monitor die best wel last heeft van ghosting en black smear. Vandaar dat ik deze monitor nu ook als tweede monitor wil gebruiken en een IPS model als eerste.

Inderdaad iets gelezen over IPS glow. Dit kan per product verschillen dus ik moet maar net geluk hebben of die van mij het minder heeft?

Alleen hopen dat ik het niet erg vind om een 27” als eerste monitor te gebruiken en een 32” als tweede.

Nogmaals bedankt. :)

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Arsance schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:11:
Dank voor jullie advies! Zal dit de volgende keer uiteraard meteen in het goede forum plaatsen.

Ik heb nu een VA monitor die best wel last heeft van ghosting en black smear. Vandaar dat ik deze monitor nu ook als tweede monitor wil gebruiken en een IPS model als eerste.

Inderdaad iets gelezen over IPS glow. Dit kan per product verschillen dus ik moet maar net geluk hebben of die van mij het minder heeft?

Alleen hopen dat ik het niet erg vind om een 27” als eerste monitor te gebruiken en een 32” als tweede.

Nogmaals bedankt. :)
IPS glow varieert niet per exemplaar, in tegenstelling tot wat je soms online zal lezen. Wat wel per exemplaar verschilt is backlight bleeding, omdat deze afhankelijk is van de torsiewaarden van de armatuurschroeven, waar glow een paneeltype eigenschap is.

Het paneel van de LG heeft inherent gewoon vrij veel glow. Recht achter en op een redelijke afstand van het scherm zitten maakt dat je daar vrij weinig last van zult hebben.

Hoe meer je gaat lezen echter, hoe meer je zal merken dat het een trade-off is. De perfecte monitor bestaat niet. Het ene zal altijd ten koste gaan van het ander en zo lang we afhankelijk zijn van courante LCD technologieën zal dat ook zo blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 14:44
Hoe meer je gaat lezen echter, hoe meer je zal merken dat het een trade-off is. De perfecte monitor bestaat niet. Het ene zal altijd ten koste gaan van het ander en zo lang we afhankelijk zijn van courante LCD technologieën zal dat ook zo blijven.
Precies dat.

Ik heb tussen dezelfde schermen getwijfeld, en voor de LG gekozen. Ik vond de algehele responsetijd belangrijker. (Geen spijt van, scherm is prachtig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arsance
Aeon schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:52:
[...]

Precies dat.

Ik heb tussen dezelfde schermen getwijfeld, en voor de LG gekozen. Ik vond de algehele responsetijd belangrijker. (Geen spijt van, scherm is prachtig)
Zojuist de LG besteld. Ben benieuwd!
Pagina: 1