Levensduur CMOS batterij ?

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25011

Topicstarter
Van de week stond mijn klok verkeerd, en een dag later waren al mijn CMOS instellingen weg.
Geen wonder, het batterijtje (CR2032) was compleet leeg. Ik heb zelden zo'n leeg batterijtje meegemaakt. Van de 3 Volt was nog 0,17 Volt over. Een wonder dat 'ie het nog zolang goed heeft gedaan.
Maar, hoe lang hoort zo'n batterijtje eigenlijk mee te kunnen ?
Die van mij (op een Asus P3B-F board) was nog net geen twee jaar oud, en dat lijkt me vrij kort.
Wat zijn jullie ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24702

mijn (ook 2032) ging 4,5 jaar mee.

pentium 1 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
pentium 2 400mhz: 3,5jaar en nu begint de klok al flink 8er te lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar hoe werkt dat nou met een CMOS batterij, die dingen laden zichzelf toch op ?
Dan zou je toch denken dat zo'n batterij niet op zou raken als de pc maar lang genoeg aanstaat.

edit:
P1 mobo, nu 3,5 jaar oud en nog geen "vreemde" dingen zoals een tijd die achter loopt, in het begin werden CMOS instellingen niet opgeslagen maar dat kwam doordat het klemetje waarmee de batterij vast zit niet goed aansloot/batterij werdt dus niet voldoende aangedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:32 schreef Devil_2000 het volgende:
Maar hoe werkt dat nou met een CMOS batterij, die dingen laden zichzelf toch op ?
Dan zou je toch denken dat zo'n batterij niet op zou raken als de pc maar lang genoeg aanstaat.
Na een tijdje niet meer te gebruiken, gewoon ouderdom dus, net als bij accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

De huidige batterijen zijn knoopcellen en deze laden niet op (het circuit zit niet meer op het mobo en de batterijen die ze plaatsen kunnen het niet). Zo'n batterij kan (afhankelijk van de omgevings temp, luchtvochtigheid etc.) zo'n 2 a 3 jaar mee. Langer is leuk, korter is niets om je zorgen om te maken. Pas als je elk jaar een nieuwe moet plaatsen is er iets structureel mis.

Wat kost zo'n batterijtje ?? Hooguit een tientje, gewoon een nieuwe halen, vervangen en werken !!!

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 17:27
gemm.: tussen de 1 en de 6 jaar

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
okay dat is duidelijk :), dan heb ik het verkeerd begrepen denk ik.
Ik dacht dus dat vooral de computers van tegenwoordig (P2 en daarboven/compatible)"automatisch opladen van de CMOS batterij" ondersteunden, en dat de wat "oudere" mobo's (P1 en compatible) dit weer niet hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat is de Search toch handig:

[topic=177952]

:P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.